nederlands kruiswoordraadsel verkopers

reduceme
Topic Starter

nederlands kruiswoordraadsel verkopers

#1 , 13 dec 2013 23:11

goede avond.

Ik heb deze zomer een telefoon gekregen van een firma die kruiswoordraadsels verkoopt via telefoon,ze vroegen mij of ze deze mochten opsturen en dat ik daarna zou beslissen of ik een abonnement zou nemen of niet.
Nu ik ben daarna op vakantie gegaan en mijn mail (hotmail) niet opgevolgd,je bent op vakantie dus geen mail voor mij.
Na dat ik terug was van vakantie en de brievenbus ledigde,zat er een kruiswoordraadsel boekje in,mijn frank was niet gevallen,iets later zat er een rekening van 71 euro in mijn bus,ik wist totaal niet van wat het was, ik heb gebeld en toen viel mijn frank wel, de dame (niet al te vriendelijk) vertalde mij dat ze een mail hadden gestuurd met de melding dat ik 2 weken tijd had om te beslissen of ik dit abonnement nam of niet, indien geen reactie werd mij een abonnement aan de man gebracht.deze mail had ik natuurlijk niet gezien (vakantie remember)nu ik vertelde deze dame de situatie,maar die wilde van geen kanten wijken.
ik vertikte deze te betalen, er is NOOIT een contract getekend door geen van beide partijen.
Nu is er een dossier geopend bij een incasso kantoor.

Mijn mening is ,ik heb nooit iets ondertekend,dus moet ik toch niets betalen ?

Hopelijk goede raad en advies.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 dec 2013 23:22

Het eerste boekje was dan gratis? Of moest je dat effectief terugsturen als je het niet wou?

Hebt u schriftelijk geprotesteerd tegen de afrekening?

reduceme
Topic Starter

#3 , 13 dec 2013 23:33

ja dat was gratis veronderstel ik,maar wss hebben wij dat bij het huisvuil(papier) gelegd omdat wij alle reclame weggooien.

Ik heb telefonisch gereageerd,ook toen de firma mij belde dat ik nog niet had gebeld,toen vroeg ik om mij een contract te willen laten zien waar ik getekend had,daar had deze man geen oren naar,hij vroeg mij gaat u betalen of niet, ik vroeg geeft u mij dat contract of niet,toen legde hij in.

Reclame

reduceme
Topic Starter

#4 , 13 dec 2013 23:35

Naar aanleiding van uw E-mail op 13/12/2013,had ik graag een aantal vragen gesteld.

Graag had ik inzage gehad in dit lopend dossier(51357406) bij janssen & janssen,dit wil zeggen dat ik alle ondergetekende contracten tussen beide partijen wil verifiëren.
Ik ben van mening dat u deze tot uwer beschikking heeft vooraleer uw tot actie overgaat,u zal deze contracten zeker in uwer bezit hebben,het is dan vanzelfsprekend dat ik deze eerst kan verifiëren vooraleer ik deze kan of wil betalen.
U kan deze dan per e-mail versturen naar of naar ,u kan mij ook telefonisch bereiken op het Belgisch GSM nummer (mobiel)

Mvg

Deze mail heb ik gestuurd naar dat incasso kantoor
Laatst gewijzigd door Vandebos op 14 dec 2013 18:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen gebruiker verwijderd.

chantika

#5 , 14 dec 2013 09:33

Niet slim om U naam en mail gsm, en tel op een forum te vermelden.

hopeloos

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 dec 2013 11:49

De meeste Nederlandse incasso's hebben in ons land niets te zeggen, en kunnen u derhalve ook tot niets verplichten.

reduceme
Topic Starter

#7 , 14 dec 2013 14:36

Niet slim om U naam en mail gsm, en tel op een forum te vermelden.

hopeloos
Dat is niet slim neen,maar jammer van uw uitdrukking

reduceme
Topic Starter

#8 , 14 dec 2013 14:38

De meeste Nederlandse incasso's hebben in ons land niets te zeggen, en kunnen u derhalve ook tot niets verplichten.
Bedankt voor uw reactie.

Oude Belg

#9 , 14 dec 2013 15:08

Even heel brutaal Franciscus quoten :
Regelgeving wat betreft incasso :

http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp

hier de wetgeving inzake buitenlandse incassobureaus :hier de wetgeving inzake buitenlandse incassobureaus :

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

de reden

#10 , 14 dec 2013 18:12

google eens met ......... stilzwijgende aanvaarding
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

reduceme
Topic Starter

#11 , 15 dec 2013 13:32

Even heel brutaal Franciscus quoten :
Regelgeving wat betreft incasso :

http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp

hier de wetgeving inzake buitenlandse incassobureaus :hier de wetgeving inzake buitenlandse incassobureaus :

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1
Hallo

voor mij is dit chinees sorry ik ben maar een leek,ik wil weten of ik verplicht ben tot betaling ?

Bedankt alvast

Gebruiker21

#12 , 16 dec 2013 17:05

google eens met ......... stilzwijgende aanvaarding
Inderdaad. Toch mee oppassen. Ik krijg ook elke maand een factuur van Telenet, zonder dat ik echt specifiek voor die maand een contract getekend heb. Ik moet ook niet afkomen met: "Toon mij eerst het contract dat zegt dat ik een Telenet abo wou voor de maand novemeber, voor ik de factuur betaal."

Als je dus mondeling overeenkomt dat je één boekje opgestuurd krijgt, en dat je dan ofwel moet opzeggen, ofwel akkoord gaat met een abonnement, dan ben je er aan voor de moeite. Een mondelinge overeenkomst is even rechtsgeldig als een getekend contract. De tegenpartij moet het alleen kunnen bewijzen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

emma111

#13 , 16 dec 2013 18:03

akkoord Tom, wanneer er duidelijke afspraken gemaakt zijn moeten die ook nagekomen worden. Bij telenet heb je ooit een contract/dienst aangevraagd en daarvan krijg je een bevestiging met duidelijk alle voorwaarden. De maanden nadien ontvang je de diensten en betaal je zonder bezwaar te maken. Dan moet je zeker niet afkomen met toon mij het contract van november voordat ik betaal.

Ik doelde meer op malafide bedrijfjes die mensen (ongevraagd) gratis dingen opsturen na telefonisch contact en dan erop rekenen dat men niet correct opzegt. En dan hang je eraan vast zogezegd.

Daarom zoek je best meer info over het bedrijf en over eventuele gelijkaardige klachten. Veel succes.

Terug naar “Archief”