Mijn vader is vorig jaar overleden. Hij was drie keer getrouwd waarvan 1 kind in het eerste en 1 kind (ik) in het tweede huwelijk.
Mijn zus is kinderloos en heeft de erfenis verworpen, ik heb drie kinderen en heb de erfenis verworpen in het voordeel van mijn kinderen.
Mijn vader heeft testamenten laten opstellen met de volgende mededelingen:
I. ik geef en legateer aan mijn echtgenote die ik aanstel als mijn enige erfgenaam en enige algemene legataris, de volle eigendom van alle roerende en onroerende goederen die mijn nalatenschap zullen uitmaken op de dag van mijn overlijden.
ook werd werd er in 2011 nog een wijziging aan gebracht in het huwelijksvermogenstelsel met toevoeging van het keuzebeding en alle huizen in het gemeenschappelijk vermogen.
Nu mijn vader heeft een dansschool wat een vzw was en hij voorzitter van was, boven de dansschool woonde hij ook, daarnaast was het vroegere huis van mijn oma die verhuurde hij. Nu heeft zijn weduwe haar het huis van mijn bomma toegeëigend in volle eigendom (waarde geschat door haar op 165.000) en de dansschool met woning erboven (200.000) in vruchtgebruik en in blote eigendom aan mijn 3 kinderen. De vzw zegt zij nu dat zij de taak als voorzitter zal overnemen.
Klopt dit allemaal een beetje zoals het wordt uitgewerkt? Want ik heb geen eigen notaris genomen omdat dit toch makkelijker is als één notaris alles kan doen natuurlijk ben ik dan minder zeker dat alles juist behartigd wordt.