mobilhome op oprit

weba
Topic Starter

mobilhome op oprit

#1 , 17 dec 2013 13:25

volgens de wet mag ik blijkbaar 1 caravan plaatsen :het plaatsen van één verplaatsbare inrichting die kan dienen voor bewoning, zoals een woonwagen, kampeerwagen of tent, niet zichtbaar vanaf de openbare weg, zonder er effectief in te wonen.
Nu is mijn vraag, ik heb ook nog een mobilhome die op mijn oprit wel zichtbaar vanuit openbare weg staat.
Mijn huurbaas doet hier nu moeilijk over staat hier te vol, als ik hier nu een zeil over hang mag dit dan blijven staan of moet ik hiervoor een vergunning aanvragen bij gemeente? en kan de huurbaas dan nog eisen dat ik mobilhome op stalling zet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 dec 2013 13:30

U hebt zelf het antwoord al gegeven.
Het afdekken met een zeil is wel een origineel idee, maar doet de mobilhome nog niet verdwijnen tenzij u een illusionist bent....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

weba
Topic Starter

#3 , 17 dec 2013 13:46

oke dus het enige dat ik nog kan doen is een vergunning aanvragen?

Reclame

Turaki

#4 , 17 dec 2013 14:33

Welke wet?

weba
Topic Starter

#5 , 17 dec 2013 14:38

Welke wet?
dit staat zo op internet te lezen.
Opslaan van materiaal, opzetten van tenten

Een grond gebruiken voor opslag, caravans of tenten valt onder de stedenbouwkundige vergunningsplicht. Er bestaan een aantal vrijstellingen.

Vrijstelling*

Volgende activiteiten worden onder voorwaarden vrijgesteld van vergunning:
- het opslaan van allerhande bij de woning horende materialen en materieel met een totaal maximaal volume van 10 kubieke meter, niet zichtbaar vanaf de openbare weg,
- het plaatsen van één verplaatsbare inrichting die kan dienen voor bewoning, zoals een woonwagen, kampeerwagen of tent, niet zichtbaar vanaf de openbare weg, zonder er effectief in te wonen.

Turaki

#6 , 17 dec 2013 14:45

Gevonden, komt uit de codex ruimtelijke ordening. U zal dus inderdaad een vergunning moeten aanvragen.

Terug naar “Archief”