Student mekanieker

cobra123
Topic Starter

Student mekanieker

#1 , 17 dec 2013 17:57

Hallo
Ik ben een student van hogeschool met een goede kennis om auto's te herstellen. Ik heb nl. een vraag: ik koop af en toe oude tweedehands wagens met een beetje werk en maak ze op om te verkopen. Ik ben misschien ook van plan om een oude takelwagen te kopen om zelf mee te rijden (lage taks) en af en toe auto's takelen. Mag ik als een student dit doen bij mijn thuis? Ik heb nl. vrij veel vrije tijd, om zo een extra cent bij te verdienen.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 dec 2013 18:08

Garage en auto's herstellen en verkopen is een gereglementeerd beroep.

Je moet naar een ondernemingsloket gaan met u diploma's en je laten inschrijven als garagehouder in bij verdiensten, zij zullen je uitleggen welke speciale vergunningen je nodig heeft, en ook welke speciale registers je nodig heeft.

Ook takel diensten zijn zeer sterk gereglementeerd, ik zou zeggen is het sop de kool waard in bijverdienste???

In het zwart raad ik u zeer af, de boetes zijn niet mals en de auto handel word zeer geviseerd, en zeker de tweede hands, al de sites van autoverkoop word dagelijks gecontroleerd door de belasting diensten.

De autohandel staat bekend om zijn illegale zwendel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”