achterhouden briefwisseling in rusthuis

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

achterhouden briefwisseling in rusthuis

#1 , 19 dec 2013 21:29

Mijn moeder woont in een rusthuis. De post die er voor haar aankomt dient haar dagelijks te worden overhandigd. Staat zo in het kontrakt.
Vandaag kreeg ze per aangetekende brief een ingebrekestelling voor een niet betaalde factuur van drie maanden geleden.
Echter: die factuur werd nooit ontvangen door haar. Op mijn aandringen heeft de administratie van het rusthuis na wat zoekwerk die factuur in haar kantoor gevonden...samen met nog twee eindafrekeningen van nutsbedrijven (ook al enkele maanden oud).
Welke verantwoordelijkheid heeft het rusthuis in deze zaak?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 dec 2013 21:36

Niet nakomen contractuele verbintenis.....dus aansprakelijk voor de (bijkomende) kosten.
Ps misschien een aantal facturen domiciliëren?

roharro
Topic Starter

#3 , 19 dec 2013 22:47

Niet nakomen contractuele verbintenis.....dus aansprakelijk voor de (bijkomende) kosten.
Ps misschien een aantal facturen domiciliëren?
Probleem is dat men met geen enkel middel ooit kan aantonen dat de factuur met drie maand vertraging is overhandigd.

Reclame

Vandebos

#4 , 19 dec 2013 22:54

Het rusthuis waar mijn grootmoeder in was opgenomen heeft me zo tot tweemaal toe een boete bij de belastingen opgeleverd...

roharro
Topic Starter

#5 , 19 dec 2013 23:09

Het rusthuis waar mijn grootmoeder in was opgenomen heeft me zo tot tweemaal toe een boete bij de belastingen opgeleverd...
Eén van de brieven was hier ook de belastingsaanslag (te betalen). Gelukkig nog (nipt) op tijd onderschept.

Terug naar “Archief”