Referentieadres

Van Herreweghe
Topic Starter

Referentieadres

#1 , 19 dec 2013 11:50

Ik woon in Portugal maar zou voor de periodes dat ik in Belgie vertoef een auto willen. Ik kom regelmatig naar mijn thuisland maar heb daar geen woonst meer. Kan ik me inschrijven op een referentieadres om een auto in te schrijven en een verzekering te nemen op mijn naam? Ik heb nog steeds de Belgische nationaliteit en een rekening in Belgie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 19 dec 2013 12:35

Er van uitgaande dat u ingeschreven bent op een adres in Portugal vrees ik van niet.
Bij mijn weten is een referentieadres enkel bedoeld voor mensen die geen vaste verblijfplaats hebben, niet in België en ook niet in het buitenland.

JPV

#3 , 19 dec 2013 19:28

op zich zie ik het probleem niet om een 2e Portugese auto te hebben die in België geparkeerd staat.

Reclame

artemis

#4 , 19 dec 2013 19:38

Misschien omdat tweedehandsauto's vooral in Duitsland maar ook in Belgie zowat het goedkoopst in aankoop zouden zijn binnen de EU JPV?

JPV

#5 , 19 dec 2013 19:43

of het nu om een nieuwe of tweedehandsauto gaat en waar je die koopt maakt op zich toch niks uit (zolang het over een normale auto gaat)?

Van Herreweghe
Topic Starter

#6 , 19 dec 2013 22:16

Ik zie het niet zitten om over en weer te rijden van Portugal naar Belgie. Als ik een auto koop en die in Portugal inschrijf, wat goedkoper in de taksen is, moet die wel elk jaar hier in Portugal gekeurd worden. Het adres zou dus louter dienen om in orde te zijn met registratie en verzekering van de auto . Iemand andere voorstellen en regelingen die juridisch verantwoord zijn ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 dec 2013 22:31

Eens lezen de mogelijke redenen voor een referentieadres:
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id ... ache=1&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarbij een Portugese wagen die een gans jaar in België zou gebruikt worden zal zo wie zo hier moeten ingeschreven worden.
Wat keuring betreft gezien een Belgisch voertuig nu ook mag gekeurd worden in het buitenland waar hij staat zal dat ook wel visa versa zijn.

Als u familie hebt in B dan kunnen die toch een auto op hun naam nemen ... die u betaald.

Terug naar “Archief”