Raad van beroep?
Als men de inkomende telefoonnummers op uw werk ook navraagt dan kan toch gezien worden dat andere partij eerst heeft gebeld en kort daarna naar dat nummer is teruggebeld?
De politie had ook kunnen zeggen dat ze dat niet mochten zeggen of dat er een gerechtelijk onderzoek lopende was.
Dat ze zomaar zouden bellen wat zou uw werkgever dan wel niet gedacht hebben.
Maar in feite had men tgo derden geen reden mogen opgeven.... wat voor u mogelijk veel erger was geweest gezien u blijkbaar een veiligheidsfunctie hebt.
Trouwens persoonlijk zou ik NIETS doen tegen het advies van uw advocaat.
Tegenpartij moet zelf niet in persoon aanwezig zijn ter zitting dus is het alleen advocaat .... en die mag alles vertellen om zijn cliënt vrij te pleiten.
Buiten de zaken die al op papier staan.
Haar contact was een bericht op mijn persoonlijke gsm als dit de zaak beter uitlegt. Maar daar ik geen belwaarde meer had op dat moment heb ik dus gewn de telefoon gebruikt. De gesprekken met die telefoon worden opgenomen maar alhoewel de inhoud ervan mij direct kon vrijspreken, mogen ze dit niet inkijken aangezien dit een persoonlijk gesprek betrof. Zelfs niet met mijn toestemming aangezien ze toestemming nodig hebben van beide partijen.
Persoonlijk denk ik niet dat de andere partij zal verschijnen aangezien ze het naar mij mening meer als een grap ziet en er niet bij stilstaat dat dit ernstige zaken zijn. Aangezien ik niks te vrezen heb, had ik een verzoeksschrift naar het parket gestuurt om de zaak voor de rechter te brengen zelfs indien er geen bewijzen contra waren. Heb per brief en telefonisch toegelicht dat een uitspraak van de rechter het voor mij gemakkelijker maakt voor mijn klacht wegens valse aangifte.
Bij het parket waren ze aan de telefoon overigens even van hun melk omdat een verdachte uit eigen houtje vroeg om de zaak voor de rechter te brengen
Hoop alleen dat ze haar klacht niet intrekt nu waar een redelijke kans voor bestaat.
De enige 3 vragen die ik verder nog heb over de zaak zijn:
- Kan ik haar als schuldige aanwijzen voor de schade aan mijn proffesioneel leven? Ik twijfel aangezien het weliswaar komt door een melding/klacht van haar maar de politie kon natuurlijk zich wat meer op de vlakte gehouden hebben
- Volgens mijn advocaat wordt een klacht wegens valse aangifte pas actief na uitspraak van de rechtbank of seponering. Nu kan ik al aantonen met bewijs dat ze het grootste gedeelte van haar verklaring heeft gelogen. voor de andere zaken moet de rechter maar beslissen. Kan er dan voor uitspraak.seponering al een procedure gestart worden voor gedeeltelijk valse aangifte?
- Ik werd per ongeluk door de politie 4 maand op voorhand verwittigd dat mijn gsm wss zou uitgelezen worden met ook nog andere informatie. Was een misverstand van hun kant. Aangezien we allebei al meldingen hadden gedaan, dachten deze dat ik de klacht had ingediend en niet haar . nu heeft de andere partij daar bewijzen van. Kan zij dit als procedurefout of iets in die aard inroepen? Zal erbij zeggen dat ze ook op de hoogte is van dit feit en dat ik in de periode tussen de verwittiging en inbeslagname van gsm heb verwisseld; Wel pas een maand na de verwittiging maar ik vrees dat ze dit zou kunnen aangrijpen als zou ik door de fout van de politie bewijsmateriaal zou kunnen verwijderd hebben
Zo kan ik mij toch al een beter idee volgen van het verder verloop aangezien de gesprekken met mijn advocaat voorlopig gewoon gaan over mijn verdediging tov de klacht tegen mij