verkeerde dagvaarding

j78
Topic Starter

verkeerde dagvaarding

#1 , 20 dec 2013 10:20

Ik heb een dagvaarding gekregen wat betrekking heeft op een kind dat een bepaalde periode niet is naar school gegaan. Hiervoor krijg ik een dagvaarding. Nu wil het geval dat ik van het bestaan van het kind niet af weet. Ik weet ook zeker dat het mijn kind niet is. Echter het kind heeft dezelfde achternaam als ik. Het meest frappante is dat de personalia die op de brief helemaal klopt met die van mij. Dus precies dezelfde naam, geboortedatum en ook plaats komen overeen als op de dagvaarding.
Leg dat je vrouw maar eens uit...
Ik heb het openbaar ministerie gebeld en zij zouden het uitzoeken maar tot op heden nog niets gehoord...
De medewerkster van het OM heeft dit nog nooit meegemaakt.

Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt? Wat te doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 dec 2013 11:31

zeker de dagvaarding niet negeren. Vraag eens aan het stadhuis hoe je een overzicht kan bekomen van je erkende kinderen van zowel binnen als buiten het huwelijk. Vraag eventueel naar een attest waarin staat dat je geen erkende kinderen hebt behalve kind A, B, ....

Biedt dit dan aan ter zitting of liefst nog vooraf, opdat een zitting eventueel overbodig wordt.

j78
Topic Starter

#3 , 20 dec 2013 11:36

Bedankt JPV voor je reactie. Dit betekend wel dus dat ik kosten moet maken kan ik deze dan nog terugvorderen? Daarnaast kost het me weer tijd en moeite al zal ik als het maar een paar tientjes is die kosten misschien maar voor lief moet nemen...

Reclame

Vandebos

#4 , 20 dec 2013 11:49

"tientjes"

Ik denk dat je best eens eventjes post op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Het probleem kan eenvoudiger en sneller in Nederland op te lossen te zijn dan met de klassieke Belgische Red tape.

j.demoor

#5 , 22 dec 2013 08:37

‘Nu wil het geval dat ik van het bestaan van het kind niet af weet’

Het is aan degene die u dagvaardt om te bewijzen dat u de vader bent van het vermelde kind. Deel dit omstandig mee aan degene die u dagvaardde en aan de griffie van de rechtbank , per fax of aangetekend schrijven. Blijft de dagvaarding gehandhaafd vorder dan schadevergoeding ter zitting van de rechtbank.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

j78
Topic Starter

#6 , 24 dec 2013 14:27

bedankt voor de reacties!

de reden
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 dec 2013 14:47

bedankt voor de reacties!
als de inleidende zitting toch doorgaat kan u best doorverwijzing naar de rol vragen zodat u wat meer tijd hebt om een schadevergoeding op een correcte manier te eisen

gerechtelijk wetboek
Art. 870. Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Archief”