Zelfde bank, andere locatie, plots geweigerd?

Joska
Topic Starter

Zelfde bank, andere locatie, plots geweigerd?

#1 , 22 dec 2013 14:56

Hallo,

Wij zijn verhuisd van Koekelare naar Sint-Michiels
We hebben ook alles overlaten komen van de bank
B en A

Nu doet A in Sint-Michiels moeilijk, ze willen mij er niet als klant???
Kan zij mij zomaar weigeren?
Op wat word dat gebaseert?

Ik ging binnen nu vrijdag voor mijn rekeninguitreksels en ik moest naar het loket komen en toen werd mij dit gezegt,
dat ze liever hadden dat ik een andere bank zocht. ik wil helemaal geen andere bank..ben gewoon weg gegaan, en gezegt dat ik het er met mijn man eerst moest over hebben.

Nu wil ik geld afhalen van die rekening en is de kaart geblokkeerd???

Kan dat eigenlijk allemaal zomaar???????

Alvast dank voor de antwoorden.

Joska

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 22 dec 2013 15:58

Bij het verzilveren van de geschonken kasbons deed A ook moeilijk bij onze kinderen. Probleem werd opgelost door bij de nieuwe A een rekening te openen.

Joska
Topic Starter

#3 , 22 dec 2013 16:00

Ik vind dit eigenlijk niet kunnen.
Die kunnen mij toch niet weigeren omdat ik bij een andere argenta vooraf al een rekening had.
Ze mogen blij zijn dat ik alles overzet naar daar.

En zomaar de de kaart blokkeren zonder enige voorafgaande brief?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 dec 2013 16:34

De meeste kantoren van A worden gerund door zelfstandigen. Pas zeer recent kan ik mijn afschriften afhalen op de printer van een ander kantoor van A. Nu kan dat wel. Mogelijks zijn beide kantoren gefusioneerd.
Mogelijk werkt alles weer als je een nieuwe rekening opent.

chantika

#5 , 22 dec 2013 16:41

Link verwijderd, bericht gewijzigd,

Je zal een beetje geduld moeten hebben.
Laatst gewijzigd door chantika op 22 dec 2013 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Joska
Topic Starter

#6 , 22 dec 2013 16:47

Wij wonen hier van augustus en vanaf dan ook onze rekeningen. tot nu vrijdag heb ik nog niets tegen gekomen, dat de zaakvoeder zei dat ik bij een andere bank moest gaan, en dat hij mij ging weigeren.
Ik heb zeker geduld hoor, maar vrijdag kom ik toe en word daar "op het matje geroepen" als klant dan nog, krijg ik dat te horen..
en dan wil ik deze morgend naar de winkel gaan en mijn kaart is geblokkeerd, vind ik echt niet kunnen.

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 22 dec 2013 16:53

Die man moet toch een reden hebben gegeven waarom hij u niet wil als klant?
Wat was die reden?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

chantika

#8 , 22 dec 2013 17:04

Nee dat kan zeker niet. Maar je moet volgens mij toch eerst eens schrijven naar die bank. Waarom doet die kantoorhouder zo moeilijk tegenover U? Eens naar het kantoor van Koekelare bellen? Of Ombudsman in financiële geschillen verwittigen (die staat ook op de site van u bank).

Sirkii

#9 , 22 dec 2013 17:52

A zal wel een interne definitie hanteren van wat een "rendabele" klant is (in termen van gemiddeld rekeningsaldo of zo) en de nieuwe bankrelatie past die strikter toe omdat ze nu eenmaal op commissie betaald worden (met mogelijks een vaste te betalen kost per zichtrekening). Ze zullen dit niet met zo veel woorden zeggen of schrijven maar je kan ze nu eenmaal niet dwingen om je als klant te nemen. Je kan het natuurlijk altijd proberen via de ombudsman.

bambipower

#10 , 23 dec 2013 10:23

De bank mag evenwel uw aanvraag weigeren:

wanneer u reeds over de basisbankdienst beschikt of wanneer u reeds een andere zichtrekening hebt, zelfs bij een andere bank;
wanneer u reeds rekeningen heeft voor minstens 6.000 euro; hierbij komt ook het geld dat u op rekeningen hebt bij andere banken in aanmerking;
wanneer u reeds kredietovereenkomsten heeft voor minstens 6.000 euro;
wanneer u oplichting, misbruik van vertrouwen, frauduleus faillissement, valsheid in geschrifte, of het witwassen van kapitalen gepleegd hebt.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Be ... rgAdLRLlC0" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Archief”