Hallo,
kort de situatie. Vorig jaar zijn we ons huis bijna kwijtgespeeld door blijkbaar wanbetalingen en schulden (zowel prive als zakelijk) van mijn man (zelfstandige). Nu hebben we via zo een of andere maatschappij toch de lening kunnen laten overnemen aan een woekerrente met een uitbreiding om alle schuld te betalen. Ja dom had toe moeten maken da ik weg was, maar liefde en 2 kinderen hebben mij daarvan weerhouden. Als ook de vele beloftes dat bij problemen in de toekomst, hier eerlijk gaat over gepraat worden en we samen dit zouden oplossen. Dus mijn volledige maandloon (werk half tijds) gaat hieraan op. Nu blijkt da alles terug hetzelfde is hij heeft zelfs het weinige spaargeld van de kids stillekes genomen en gebruikt. Weet niet hoever de schulden nu al terug gaan!
Ik moet weg hier met mijn kids, want we gaan mee onder met hem en dat wil ik niet. Welke stappen moet ik nu eerst ondernemen? Want het probleem is ik heb niks meer, geen rode cent, nog geen brood kan ik nog kopen, want dat beetje da ik sinds mei terug gespaard had is ook terug verdwenen. Kan ik onder al die schulden die hij maakt, uit komen of kan ik mij en mijn kinderen beschermen tegen deze praktijken. Je zou zeggen vertrek, oké, graag onmiddellijk. Maar kan toch niet op straat gaan wonen met 2 kinderen? Want huren is geen optie. Hem op straat gooien en ik hier in ons huis blijven gaat ook niet want mijn volledige loon gaat op aan de hypotheek, dan moeten we niet meer eten.