zo veel schuld

verdrietig1973
Topic Starter

zo veel schuld

#1 , 16 dec 2013 10:09

Hallo,
kort de situatie. Vorig jaar zijn we ons huis bijna kwijtgespeeld door blijkbaar wanbetalingen en schulden (zowel prive als zakelijk) van mijn man (zelfstandige). Nu hebben we via zo een of andere maatschappij toch de lening kunnen laten overnemen aan een woekerrente met een uitbreiding om alle schuld te betalen. Ja dom had toe moeten maken da ik weg was, maar liefde en 2 kinderen hebben mij daarvan weerhouden. Als ook de vele beloftes dat bij problemen in de toekomst, hier eerlijk gaat over gepraat worden en we samen dit zouden oplossen. Dus mijn volledige maandloon (werk half tijds) gaat hieraan op. Nu blijkt da alles terug hetzelfde is hij heeft zelfs het weinige spaargeld van de kids stillekes genomen en gebruikt. Weet niet hoever de schulden nu al terug gaan!
Ik moet weg hier met mijn kids, want we gaan mee onder met hem en dat wil ik niet. Welke stappen moet ik nu eerst ondernemen? Want het probleem is ik heb niks meer, geen rode cent, nog geen brood kan ik nog kopen, want dat beetje da ik sinds mei terug gespaard had is ook terug verdwenen. Kan ik onder al die schulden die hij maakt, uit komen of kan ik mij en mijn kinderen beschermen tegen deze praktijken. Je zou zeggen vertrek, oké, graag onmiddellijk. Maar kan toch niet op straat gaan wonen met 2 kinderen? Want huren is geen optie. Hem op straat gooien en ik hier in ons huis blijven gaat ook niet want mijn volledige loon gaat op aan de hypotheek, dan moeten we niet meer eten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lisa_89

#2 , 25 dec 2013 12:27

Hey vedrietig,

Neem contact op met het ocmw om eventueel collectieve schuldenregeling te doen. Met schulden kunnen zij je het beste helpen. En nog iets, het is misschien niet echt gepast maar ikzelf ben getrouwd en ik heb een geheim spaarboekje waar mijn man
niets van afweet, gewoon, je weet nooit. Probeer ook zo een spaarboekje te hebben. Ik heb er een via ING Lion account, is gratis en ik krijg geen afschriften thuis.

Groetjes

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 dec 2013 13:53

Hey vedrietig,

Neem contact op met het ocmw om eventueel collectieve schuldenregeling te doen.
Zal er vanaf hangen welk soort schuilden het zijn. Zijn het zakelijke schulden kan hij zich best zo snel mogelijk failliet laten verklaren. Zijn het echter gok of speelschulden, zal men je bij het OCMW ook niet graag zien komen.

Reclame

Lisa_89

#4 , 25 dec 2013 19:48

Ja, idd maar misschien kunnen ze wel al helpen met schuldbemiddeling. En zij doen ook aan sociale begeleiding, kunnen ze haar ook helpen met een eventuele echtscheiding. Met zo een zware problemen kan je beter afspraak maken bij een sociaal assistente (ocmw, caw)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 dec 2013 01:11

http://www.vvsg.be/Werking_Organisatie/ ... okaal12%20(Lokale%20raad.%20Waarom%20is%20het%20onderscheid%20tussen%20gemeentebelastingen%20en%20-retributies%20belangrijk" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf

Terug naar “Echtscheiding”