Een week geleden zijn een vriend en ik uitgegaan in Leuven om het einde van mijn examens te vieren. We waren heel erg moe en hadden amper gegeten, hierdoor waren we al snel behoorlijk zat. Het plan was om rond 4 uur naar een vriendin te gaan, en daar te blijven slapen. We moesten bij haar aanbellen en dan zou ze komen opendoen. Maar omdat de huizen in die straat erg op elkaar lijken en we dronken waren, hebben we aan het verkeerde huis aangebeld. We dachten dat de vriendin de bel niet had gehoord, daarom hebben we nog verschillende keren gebeld en op de deur geklopt.
De bewoonster van dat huis heeft de politie gebeld, de politie is dan naar dat huis gekomen en heeft mij meegenomen, mijn vriend stond wat verder en daardoor hebben ze hem niet opgepakt. Ik heb moeten overnachten in een cel en heb een PV gekregen voor openbare dronkenschap.
Ik dacht dat het bij deze grote fout zou blijven maar vandaag heb ik een brief gekregen waarin ik uitgenodigd word voor een verhoor over 'Beschadigingen te Kessel-Lo', de plaats waar mijn vriendin woont en waar we aan het verkeerde huis hebben aangebeld. Ik en mijn vriend weten absoluut niet wat we beschadigd hebben. We vermoeden dat het over de deur gaat omdat we daar verschillende keren op geklopt hebben. Dit lijkt ons toch sterk omdat we niet geklopt hebben om te beschadigen maar om de vriendin te verwittigen.
Ik heb wat advies nodig, ik ben 18 jaar en heb een blanco strafblad. Ik weet niet wat ik tijdens het verhoor wel en niet moet zeggen. Moet ik een advocaat raadplegen? Voor welke feiten kan ik berecht worden? Welke straffen krijg ik voor welke feiten? Komen deze feiten op mijn strafblad?
Alvast bedankt,
Tess