vissterfte op een water

tom vandaele
Topic Starter

vissterfte op een water

#1 , 27 dec 2013 23:24

Weet echt niet waar het te zetten of of het wel hier gesteld mag worden

Het volgende is ons overkomen
Ik zit in het bestuur van de fortvissers te Sint-Katelijne-Waver
We besluiten op de algemene ledenvergadering om 10 vissen bij te zetten
De leverancier komt die brengen en wordt betaald en vertrekt
Ik ga deze morgen wandelen rond het fort en zie tot mijn grote schrik,10 vissen dood liggen
Zowel nieuwe die geleverd werden alsook vissen van het oude bestand
Bel de leverancier op en geef hem door wat er aan het gebeuren is
Blijkt nu dat van dezelfde leverancier ook op 2 andere waters waar ook vissen zijn geleverd
dezelfde sterfte aan de hand is met dezelfde ziekte symptomen zoals wij die hebben
Nu vraag ik me af of we de leverancier kunnen verantwoordelijk stellen voor deze vissen die ziek geleverd werden en waardoor ook vissen sterven van het oud bestand
Ik zeg er wel direct bij dat op de factuur een tekst staat waardoor wij geen schade of compensatie kunnen vragen
De tekst luid als volgt

Verantwoordelijkheid:door toe te staan dat de vis wordt gelost,keurt u de kwaliteit van de vis goed,waarna u verantwoordelijk bent voor de vis
De overdracht van de verantwoordelijkheid vind dus plaats bij de overdracht

kan er hier iets aangedaan worden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zertyx
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 dec 2013 00:11

Kwam deze afwijzing van aansprakelijkheid ook voor op een eerder document (bv. bestelbon) of deed de vereniging eerder zaken met deze leverancier? Dit om te bepalen of de voorwaarden wel geldig zijn.

Ik zou de leverancier in ieder geval onmiddellijk in gebreke stellen per aangetekend schrijven.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 dec 2013 00:32

Best samen met de andere benadeelden.

Reclame

tom vandaele
Topic Starter

#4 , 28 dec 2013 07:14

staat op alle bestelbonnen
Dit is voor ons de eerste maal dat wij met deze handelaar zaken deden,de andere clubs al verschillende malen
We gaan in ieder geval kijken of we iets kunnen doen
De leverancier hebben we direct gebeld,en van compensatie kan geen spraken zijn zij hij onmiddellijk niet zijn probleem zij hij

LeenW

#5 , 28 dec 2013 11:33

Het moeilijke gaat zijn het verband te bewijzen. Die vissen kunnen namelijk ook gewoon van zichzelf of door een derde oorzaak gestorven zijn. Is een deskundige de nodige vaststellingen komen doen?

bartvdv

#6 , 28 dec 2013 11:36

Een vis is nog altijd een 'goed', dus moet je toch net zoals bij een hond of een kat kunnen rekenen op garantie.

Terug naar “Archief”