gemeenschappelijke tuin

Vraagje999
Topic Starter

gemeenschappelijke tuin

#1 , 27 dec 2013 21:52

Ben eigenaar van een appartement in een gebouw met gemeenschappelijke tuin.
Mag er in de tuin gezond worden (in bikini) aub ?
Dank bij voorbaat.
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 27 dec 2013 21:54

Ja, tenzij het reglement van mede-eigendom het verbiedt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JPV

#3 , 28 dec 2013 07:58

kan een reglement van mede-eigendom het liggen in bikini verbieden? Allez, ik bedoel specifiek die kledij. Je kan natuurlijk altijd stellen dat het gazon niet betreden mag worden, maar echt niet in bikini liggen? Dat zou ik toch een inbreuk op de privacy vinden.

Monokini is natuurlijk nog iets anders.

Reclame

Mariette

#4 , 28 dec 2013 12:07

kan een reglement van mede-eigendom het liggen in bikini verbieden? Allez, ik bedoel specifiek die kledij. Je kan natuurlijk altijd stellen dat het gazon niet betreden mag worden, maar echt niet in bikini liggen? Dat zou ik toch een inbreuk op de privacy vinden.

Monikini is ondertussen op de terugweg, maar dat terzijde.

Waarom zou monokini "iets anders" zijn dan zonnen in bikini? Op basis van welke wetten zou men niet in monokini mogen zonnen?

roharro

#5 , 28 dec 2013 12:31

Aangezien het een gemeenschappelijke ruimte is en geen private ruimte vermoed ik dat men wel vestimentaire regels mag opleggen, zoals bv. voor bals.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vraagje999
Topic Starter

#6 , 28 dec 2013 14:49

Bij aankoop (meer dan 10 jaar geleden) geen vermelding van "verbod op bikini in de gemeenschappelijke tuin".
Waarom nu plots dit schrijven door de (nieuwe) syndicus ?
Wordt bovendien verkeerdelijk omschreven als "verbod op naaktheid in de gemeenschappelijke delen" (toch heel wat anders dan "bikini in de tuin") dus ik denk dat ik dit schrijven maar negeer.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 dec 2013 16:15

Is zo wie zo een beslissing van de AV en niet van de syndicus.

JPV

#8 , 28 dec 2013 21:02

Monikini is ondertussen op de terugweg, maar dat terzijde.

Waarom zou monokini "iets anders" zijn dan zonnen in bikini? Op basis van welke wetten zou men niet in monokini mogen zonnen?
Art. 379, eerste lid Sw. stelt strafbaar “hij die een aanslag tegen de zeden pleegt doordat hij, teneinde eens anders driften te voldoen, de ontucht, het bederf of de prostitutie van een minderjarige van het mannelijke of vrouwelijke geslacht opwekt, begunstigt of vergemakkelijkt”.

alles is ter interpretatie, maar op een openbare plaats zonnen of rondlopen in monokini zou ik niet zomaar riskeren.

Vraagje999
Topic Starter

#9 , 28 dec 2013 21:19

Mijn vraag gaat over bikini (dus niet monokini) in de gemeenschappelijke tuin: uit JPV's eerste reactie begijp ik dat liggen in bikini moet kunnen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 dec 2013 21:21

'ALS' de tuin mag gebruikt worden als 'recreatiezone' bij verschillende appartementsgebouwen hier is het ' verboden het gras te betreden'.

Terug naar “Archief”