Schaderegeling whiplash

Alice
Topic Starter

Schaderegeling whiplash

#1 , 29 dec 2013 19:18

Hoe wordt de consolidatiedatum bepaald? Kan de controledokter deze datum vastleggen op een datum voordat hij u heeft onderzocht? Bv. U moet op controle op 1 september 2012 ... en hij geeft als consolidatiedatum op 1 maart 2012. Dus een datum voordat hij heeft gezien.
Het percentage dat wordt toegekend bij een whiplash ... is dat een eenmalige of jaarlijkse schadevergoeding?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
6501vicky

#2 , 30 dec 2013 11:29

De consolidatiedatum is de datum waarop de toestand niet meer wijzigt. Dit kan zijn de datum dat u bv. geen kine meer nodig had omdat er toch geen verbetering meer mogelijk was of omdat u volledig genezen was.. Dus dit kan eventueel een datum zijn die plaatsvond voor uw onderzoek. Het percentage is normaal éénmalig, bv 3% = vergoeding van eenmalig 3000 euro.

Alice
Topic Starter

#3 , 03 jan 2014 16:52

Dank voor antwoord
Feit is dat er medisch een periode tot 2 jaar wordt voorzien voor behandeling.
Vandaar ook dat de er eerst werd met medicatie en rust voorgeschreven en werd er ten laatste toch overgaan tot kine. Maar nu valt die kine periode juist na de consolidatiedatum. Maar de behandeling was wel bezig toen ik op controle moest bij de controledokter.

Reclame

Alice
Topic Starter

#4 , 21 jan 2014 12:42

Ik heb nu de berekening gekregen.
Er werd gevraagd op de rechtbank voor een gerechtsdokter maar deze werd niet aangesteld door de rechter, dus een onderlinge regeling. 3% is me toegekend ... maar dat is daarom nog niet 3000 euro. Bedrag wordt in mijn geval nog eens gedeeld door 3, volgens mijn advocaat. En daarbij komt nog dat ik als werkloze ook minder kan inbrengen, zoals loonverlies, hulp in huishouden en hobbyactiviteiten, want ze oordelen allemaal, omdat ik werkloos ben, dus tijd genoeg heb om mij daarnaar te regelen. Dus heb ik pech dat ik werkloos ben op het ogenblik dat het ongeval is gebeurd en nog steeds werkzoekende ben. Daardoor kan ik minder inbrengen dan wanneer ik wel werk zou hebben, loon zou ontvangen. Meer inbrengposten dan nu.
Er komen nog vervallen interesten bij en vermindering met negatieve interesten.
Hoe worden die vervallen interesten berekend, hoeveel % is dat en vanaf welke periode worden die berekend?
En wat wordt er bedoeld met negatieve interesten, zijn die er altijd bij en hoeveel is dat?

Terug naar “Verkeersongevallen”