De huurder heeft een opzeg gedaan ( in de loop van het 2 de jaar - van een 9- jarig contract - begindatum 1 maart 2012)
Ben ik dan als verhuurder verplicht de huurder er schriftelijk op te wijzen dat ze 2 maand vergoeding moeten betalen wegens vroegtijdig vertrek.
In het huurcontract staat duidelijk vermeld dat de wettelijk verplichte bijlage bij koninklijk besluit van 4 mei 2007 wordt meegegeven en ze hebben die ook ontvangen.
Het contract werd beëindigd op 31 dec 2013 en nu houden ze zich van den domme en weten ze zogezegd van niets .
Ik was van mening dat de vergoeding zou geregeld worden met de 2 maand huurwaarborg .
Ze zijn kwaad weggegaan , zeggende dat ze niet zouden betalen !
Er werd niets getekend - ook geen vrijgave van de huurwaarborg - de garage blijkt nog vol te staan met grof vuil ( 6 versleten autobanden - uiteengehaalde kasten - een mastodont van een versleten salon )
De sleutels waren wel achtergelaten en heb ik op1 januari 2014 aan de nieuwe huurders overhandigd.
Kan ik op hun kosten de garage laten leeghalen door het grof vuil ? ( foto's nemen - getuigenis van andere huurders )
Ze zijn sinds 1 januari noch telefonisch ( gsm wordt niet beantwoord ) noch via e-mailadres te bereiken (Mailer Daemon - mails kunnen niet afgeleverd worden)
Hun nieuwe adres dat ze op de papieren van overname nutsvoorzieningen hebben genoteerd is onvolledig, huisnummer ontbreekt.
Kan ik bij de stadsdiensten informeren naar hun nieuwe domicilie ?
Als ik hen via aangetekend schrijven in gebreke wil stellen, heb ik een domicilie-adres nodig.
Kan ik bij de vrederechter de vergoeding wegens vroegtijdig vertrek opeisen met de huurwaarborg ?
Het huurcontract werd indertijd een maand na ondertekening geregistreerd.
Alvast bedankt !