Vraag over invoeren van cannabis

eheteter
Topic Starter

Vraag over invoeren van cannabis

#1 , 22 dec 2013 01:59

Ik las op deze pagina onderaan het volgende:
Cannabis invoeren is verboden

Belgische patiënten kopen soms cannabis in Nederland. Hiermee begeven ze zich juridisch op glad ijs. Cannabis invoeren in België is immers verboden, zelfs met een doktersattest. Volgens de Belgische wet mogen meerderjarigen wel maximum drie gram cannabis of één vrouwelijke plant in hun bezit hebben.
Er staat dus dat cannabis invoeren in België verboden is. Je mag echter wel drie gram cannabis of één vrouwelijke plant in je bezit hebben. Mag ik dus naar Nederland gaan en daar drie gram cannabis kopen en daarmee terug naar België komen, of is het absoluut verboden om het even welke hoeveelheid cannabis in te voeren vanuit Nederland naar België en moet de toegestane drie gram cannabis dus in België bemachtigd zijn? (door zelf te groeien of door van iemand in België te kopen)?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 dec 2013 02:55

Er is een nul tolerantie tegen gebruik, bezit, vervoer, invoer enz van cannabis.
Vergeet de zogezegde toegestane drie gram. Staan in geen enkele wet.

eheteter
Topic Starter

#3 , 23 dec 2013 06:25

Na een beetje Googlen vond ik het ook op de officiële website van de Belgische overheid. Dan zal het dus toch waar zijn.

Reclame

Kali

#4 , 23 dec 2013 07:10

1. De website zegt in principe, geen regel dus...
2. De site van de Belgische overheid is niet altijd up to date...

Er is een gedoogbeleid, maar is geen wet of regel...

Oude Belg

#5 , 23 dec 2013 09:06

Er is géén gedoogbeleid. In de meeste arrondissementen heeft vervolging echter de laagste prioriteit. Niets meer dan dat.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 dec 2013 00:07

Is wel aan het veranderen en wordt NIET meer beschouwd als laagste prioriteit zeker niet meer in de grootsteden.
In de jaren '70 was het THC gehalte laag nu 40 jaar later een veelvoud ervan gevolgen zijn totaal anders.

Eens met Paul Van Deun gaan praten.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 07 jan 2014 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Kali

#7 , 07 jan 2014 16:34

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... raft.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Wuyts1991

#8 , 13 jan 2014 22:44

In Antwerpen mag het totaal niet meer :D :D :D :D :D

Terug naar “Andere”