Hallo, ik kreeg vandaag een brief van het registratiekantoor ivm een aangifte van nalatenschap, en ik stel me er wel wat vragen bij
De situatie is de volgende:
Mijn vader overleed in augustus 2004. Op zijn werk had hij een groepsverzekering. Het geld van die groepsverzekering is na zijn overlijden op mijn rekening gestort. Ik ben enig kind, geen broers of zussen, moeder reeds overleden in 1998 en er zijn verder geen andere erfgenamen.
Vandaag, 8 januari 2014, bijna 10 jaar na zijn overlijden

krijg ik een brief van het registratiekantoor met de mededeling dat er geen aangifte van nalatenschap is gebeurd.
Bij mijn weten heb ik wel successie betaald, maar helaas heb ik daar geen bewijzen meer van, omwille van dat ik ondertussen enkele malen verhuisd ben en heel veel ben kwijtgeraakt

Ik heb mijn bank reeds voor een samenvatting van de betalingen gevraagd voor de periode augustus -> december 2004. Als er een betaling is gebeurd, dan vinden we die daar wel op terug.
Maar het probleem stelt zich hier:
Door dat ik deze brief nu ontvangen heb slaat de twijfel wel toe en ben ik niet 100% zeker meer of ik die successierechten nu betaald heb of niet

Ik was toen een jonge 20-er en met zo een overlijden komt er dan zo veel op je af waar je helemaal niets van weet of kent en het is dan ook nog eens zo lang geleden... ik weet niet meer hoe dat allemaal juist verlopen is... Stel dat ik me nu zou vergissen en dat er toch geen successie op betaald zou geweest zijn... Kan het registratiekantoor deze nog terugvorderen na al die tijd en indien ja, waar mag ik me nog aan verwachten dan?