aankoopfactuur op mijn naam...

m.verbeek
Topic Starter

aankoopfactuur op mijn naam...

#1 , 06 jan 2014 19:42

had graag willen weten, of mijn ex de helft kan op eisen van de auto
aankoop factuur en bestelbon verzekering ensz staan op mijn naam
mijn vorige wagen is ingeleverd en de rest waarde heeft hij bijgepast als
verjaardag-kerst-nieuwjaars geschenk

dit staat nergens op papier wat dan ook
ook niet dat er bij eventuele breuk iets zou moeten vergoeden
wat moet ik nu doen?

kan hij dit weer eisen? dit als geschenk gegeven...en nu opeisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 06 jan 2014 20:18

was u getrouwd? zo ja, onder welk stelsel?

m.verbeek
Topic Starter

#3 , 06 jan 2014 20:20

neen totaal niet zelf niet samenwonend

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jan 2014 13:43

Als uw ex de wagen (of een deel ervan) terugeist, zal hij moeten bewijzen dat hij eigenaar is (of gedeeltijke eigenaar). Geen idee hoe hij dat gaat aanpakken als alles op uw naam staat, en er geen getekend document is waarin staat dat de wagen GEEN geschenk is aan u.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

m.verbeek
Topic Starter

#5 , 07 jan 2014 17:31

eninge wat er is van documenten , is offerte-bestelbon en aankoopfactuur op mijn naam! enkel en alleen mijn handtekening eronder

dus niks dat het GEEN geschenk is.... want dat was deze bijpassing wel...
net zelfde als wat hij voor zijn zus deed ...bij de wagen die hij voor haar kocht als kerst-eindejaars geschenk

hij is zelfs alleen op ronde geweest voor offertes enz... tot hij dit perse wilde doorzetten ben ik mee moeten gaan.... om bestelbon en factuur te onder tekenen

m.verbeek
Topic Starter

#6 , 09 jan 2014 17:40

help

weet iemand of dit klopt? na informatie te hebben gewonnen blijkt dat hij toch zijn deel kan terug vorderen, daar NERGENS staat dat het een geschenk is voor verjaardag en oudejaar
ook al staat deze op mijn naam-offerte-bestelbon-aankoopfactuur!!
reden= dat ze in deze tijd niet aannemen dat zulke bedragen geschenken zijn????

LeenW

#7 , 09 jan 2014 17:48

Wie zegt dit? Is er al een juridische procedure begonnen?

Franciscus

#8 , 09 jan 2014 17:53

Hoe heeft hij betaald .... overgeschreven via bank naar garage?

Als overgeschreven is naar u en enkel van uw bank naar garage dan heeft het bedrag zo wie zo al geen invloed op eigendom auto.

m.verbeek
Topic Starter

#9 , 09 jan 2014 18:14

neen is nog niet begonnen....op ocmw een gratis jurist waar je vragen kan stellen en die zei...... ALS hij een procedure start dat ik zijn geschonken deel moet weer geven dat het gerecht het nooit zou aanvaarden dat deze som rond 22.000 een verjaar-kerst-eindejaar geschenk is

mijn 2j oude wagen is ingeleverd en rest(geschenk dus) is 2x met bankcheque betaald....

je begrijpt ik ben in paniek nu straks ben ik wagen kwijt(deze nu en ingeleverde van mijn eigendom) plus ik kan niet naar werk

Franciscus

#10 , 09 jan 2014 18:16

bankcheque afgegeven van wie zijn rekening?

m.verbeek
Topic Starter

#11 , 09 jan 2014 18:24

zijn tuurlijk niet mijne

is nergens document dat het geen geschenk is ook niet dat er in geval van .... ik dit moest weer geven , ik ben geruieerd nu als ik dit moet doen, geen wagen meer , geen werk want daar kan ik niet meer geraken

m.verbeek
Topic Starter

#12 , 09 jan 2014 18:32

is makkelijk zulke dingen te zeggen en daarna een mens in de miserie zetten... ik ben mijn 2j oude wagen dan kwijt.. +als er een procedure komt ik die onkosten ook nog mag betalen

hij kan niet bewijzen dat het GEEN geschenk is maar ook ik kan niet bewijzen van wel
terwijl hij alleen overal offertes ging vragen op mijn naam met inbreng mijn wagen en dan zijn deel ... mooie wet is dit ..............

LeenW

#13 , 09 jan 2014 18:32

Hmm, ik had niet verwacht dat het bedrag van deze orde ging zijn. Wie koopt nu zoiets voor iemand waar hij niet eens mee samenwoont?

De kans is dan wel groot dat hij een procedure zal starten. Neem in dat geval ook een advocaat onder de arm en laat de rechtbank zijn werk doen :)

m.verbeek
Topic Starter

#14 , 09 jan 2014 18:48

je hoeft niet samen te wonen om iemand iets kado tedoen .... hij deed dit toch maar

heb dit nooit gevraagd !! was op zijn aandringen zelfs.............had ik wel verdiend blabla.... snap het ook niet maar zit er wel mee

Gebruiker21

#15 , 10 jan 2014 09:50

22.000 € is inderdaad serieus bedrag. Als je dan nog de restwagen van je oude wagen erbij telt, heb je waarschijnlijk een vrij luxeuze wagen gekregen. Geen idee of een rechtbank niet "aanvaard" dat dit een cadeau is. Als het geen cadeau was, waarom staan factuur en bestelbon dan op uw naam? Als ik iemand gebruik laat maken van een wagen, maar deze niet cadeau wil doen, dan zet ik de factuur toch op mijn naam, zeker?

Anyway, dat je zonder wagen niet kan gaan werken is geen argument: er bestaat nog iets zoals openbaar vervoer, en als je er daarmee niet geraakt, neem je voorlopig een taxi en probeer je zo snel mogelijk een klein, goedkoop wagentje te kopen op afbetaling.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”