Tegenpartij doet geen aangifte

bremans013
Topic Starter

Tegenpartij doet geen aangifte

#1 , 09 jan 2014 12:56

Beste,

Eind november vorig jaar ben ik op mijn motor aangereden door een auto. Ik bevond mij op een voorrangsweg en de auto heeft mij in mijn flank aangereden bij het oprijden van die weg.

Nu krijg ik van mijn verzekeraar te horen dat de tegenpartij nog steeds geen aangifte heeft gedaan bij zijn verzekeraar en dat mijn verzekeraar geen initiatief kan nemen op basis van mijn éénzijdige verklaring. Echter is er wel een PV opgesteld door de politie.

Nu is mijn vraag, welke gevolgen heeft dit of kan dit hebben voor mij als de tegenpartij nalaat om een aangifte te doen?

Met vriendelijke groeten,

Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Asterx

#2 , 09 jan 2014 14:49

Net hetzelfde meegemaakt.
Vrouw aan het bellen botst achteraan tegen onze wagen. Vriendin met kind werden naar het ziekenhuis overgebracht.
Politie ter plaatse, doen opmetingen, verplaatsen de wagen, stellen pv op.
Aanrijdingsformulier werd ingevuld en bij ons verzekeringskantoor ingediend. Na enkele weken nog steeds geen vooruitgang.
Hebben zelf contact opgenomen met verzekeringmatschappij, bleek tegenpartij nooit aangifte gedaan te hebben van de aarijding.
Onze verzerkingsmakelaar had de gegevens van tegenpartij, en heeft uiteindelijk voor mekaar gekregen dat de vrouw op aandrang van haar maatschappij toch
aangifte is gaan doen.
Indien ze dit niet had aangegeven, moesten we volgens onze verzekeraar gewoon wachten op het pv.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jan 2014 18:28

Klopt.
Ook bij tussenkomst politie is het het beste een EAF in te vullen en asap aan uw verzekering te bezorgen.
Op die wijze kunnen de maatschappijen al tot een overeenkomst komen en aan het parket laten weten dat voor hen de zaak in orde is.
In (de meeste) gevallen zal parket dan de zaak strafrechtelijk seponeren.
Bij gewonden of bij een zwangere vrouw STEEDS politie bellen en deze Pv laten opstellen en daarna de nodige doktersattesten binnenbrengen.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”