Kan ik iets doen aan een slechte babysitter

ikweethetnietmeer
Topic Starter

Kan ik iets doen aan een slechte babysitter

#1 , 10 jan 2014 14:19

hoi,
Mijn ex en ik zijn nu een jaar gescheiden.
Sinds vorige week gaat onze zoon naar de kleuterschool en loopt er een akkoord bekrachtigd door
de jeugdrechtbank inzake verblijf etc.
1 vn de afspraken is dat ik mijn zoon om 18:00 vrijdag afzet en zij hem terugbrengt om 20:00 zondag.

Nu moet ik hem afzetten bij haar babysitter, een jongedame van 16 jaar, die reeds een aantal mislukte babysitpogingen achter de rug heeft en niet echt oog heeft voor de kinderen.
mijn ex gaat dan om 18:00 terug werken.
Nu ben ik er niet gerust in dat mijn zoon alleen bij deze babysitter is.
Over dit onderwerp raken wehet beide niet eens en vroeg ik me af of er dan geen andere maatregelen zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 10 jan 2014 15:44

Zet u uw kind af bij uw ex of bij haar babysitter?
Wie 'neemt het kind aan'?

ikweethetnietmeer2

#3 , 16 jan 2014 10:16

Beste Duma,
sorry voor mijn late reactie.
heb een nieuw account moeten maken want aanmelden op het vorige lukte niet.
De babysitter is op het moment dat ik mijn zoon breng reeds aanwezig bij mijn ex thuis.
De babysitter neemt het kind aan want mijn ex is niet aanwezig.
Op sommige momenten zal wel haar 17 jarige broer aawezig zijn, maar dit is zelden.
Mijn ex is er nooit

Reclame

ikweethetnietmeer2

#4 , 16 jan 2014 10:18

nog even toelichten: In de overeenkomst staat dat het kind mag gebracht worden door de ouder of een vertrouwenspersoon maar over het ontvangen staat niets geschreven.

Terug naar “Archief”