Verkoop na 5m klein beschrijf (na overval)

nielsds
Topic Starter

Verkoop na 5m klein beschrijf (na overval)

#1 , 19 jul 2013 14:54

Beste,

Ik en mijn vriendin hebben 4 maanden geleden een mooi huisje gekocht in 2060 Antwerpen.
Na enkele maanden is mijn vriendin meermaals lastiggevallen en enkele weken geleden overvallen !
Dit was de druppel voor haar, ze wilt asap weg uit de buurt.

Ik probeer het allemaal te relativeren maar ik denk niet dat ze haar nog goed zal voelen in de wijk,
ze gaat ook een korte periode met een psycholoog praten omdat het haar zeer diep zit.

Ik heb haar gevraagd het nog even aan te zien maar haar zeker te steunen indien ze echt weg wilt.

Het gevolg hiervan kan zijn (indien we verkopen) dat we 5% beschrijf moeten bijbetalen.. het is reeds een zeer zware financiële periode geweest..
Een vriend vertelde me dat de omstandigheden misschien wel toelaten om onder de regeling "overmacht" te vallen, ikzelf vrees ervoor, maar wat is jullie mening ?

Bedankt alvast !!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 19 jul 2013 20:04

Dergelijke omstandigheden kunnen idd aanleiding geven tot 'overmacht' zodat geen boete moet betaald worden of meer registratierechten. Wegens psychologische/medische/relatie problemen kan afgezien worden van extra rechten. De Ontvanger van Registratie beslist evenwel eigenmachtig. Maar als vb. de psycholoog verklaart dat blijven wonen in die buurt slecht is voor haar emotionele toestand , kom je mi. al ver.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jan 2014 18:55

Ik hoop dat die overval aangegeven is bij de politie? Vraag in dat geval zeker een kopie van het PV. Dan heb je toch al zeker een bewijs dat je niet "zomaar" de woning terug verkoopt, maar er weldegelijk al zeker één ernstig incident geweest is dat aanleiding geeft tot die verkoop. Als je dit kan aanvullen met een verslag van de psycholoog, zoals hierboven aangegeven, heb je al een "sterk" dossier, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus

#4 , 14 jan 2014 00:24

Kopie zal u van de politie niet krijgen ...afschrift van PV zal u via uw rechtsbijstandverzekering bij parket kunnen opvragen.
U krijgt van de politie een attest van klachtneerlegging.
Is Slazo van politie afdeling City al eens langs geweest anders daar eens mee contact nemen.
In elk geval wat de overval betreft ... heel veel praten over het feit helpt.

Gebruiker21

#5 , 14 jan 2014 08:46

Vreemd, ik zie dat mijn laatste bericht in dit draadje gedateerd is op13 januari 2014 (= gisteren). Dit klopt langs geen kanten. Ik heb dit bericht maanden geleden gepost (waarschijnlijk ergens in juli, als ik de andere berichten zo bekijk). Kleine hick-up van de PHP?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Asterx

#6 , 16 jan 2014 13:54

Vreemd, ik zie dat mijn laatste bericht in dit draadje gedateerd is op13 januari 2014 (= gisteren). Dit klopt langs geen kanten. Ik heb dit bericht maanden geleden gepost (waarschijnlijk ergens in juli, als ik de andere berichten zo bekijk). Kleine hick-up van de PHP?
Dit is mij ook al opgevallen bij verschillende posts, dat de datums & uren absoluut niet klopten.
Laatst las ik een reactie van Franciscus in een topic, gedateerd op een tijdstip in de toekomst.

webmaster
Beheerder

#7 , 16 jan 2014 14:53

We kijken het na.

Terug naar “Kopen”