gisterenavond was ik op weg naar huis van het werk. Op de A12 richting Brussel, op de zijbaan wou ik richting Schelle afslaan.
Op een bepaald moment kan je ter hoogte van de Mc Donalds op de busttrook voorsorteren om aan het kruispunt naar rechts af te slaan.
Dit is ook wat ik deed

Ik reed net op deze rijstrook toen er opeens een dame van op het rijvak links van mij naar rechts wou afslaan om op een parking te rijden.
Die dame heeft me letterlijk van de baan gereden met nogal wat materiële schade tot gevolg.
Enfin, rustig uitgestapt en naar de dame gestapt. Opeens kwam er een man naar me gelopen die aan het roepen was dat ik in fout was omdat ik op deze busstrook reed. De dame in kwestie heeft zich natuurlijk laten opjutten door die man waardoor ze alle aansprakelijkheid verwerpt.
Volgens hen mag ik niet op de busstrook rijden om naar rechts te gaan.
Dus bel ik de politie. De politie vraagt wat er juist gebeurt is en zegt me dat dit een heel duidelijke zaak ik voor de verzekering en dat ze daarvoor niet hoeven langs te komen.
Rustig de documenten ingevuld en wat blijkt... mvr weigert de documenten te tekenen.
Terug naar de politie gebeld en zij raden aan om haar document ook zeker niet te tekenen en dit door de verzekeringsmaatschappij te laten afhandelen.
Zo gezegd en gedaan.
De documenten zij nu naar de verzekering gestuurd. Iemand van jullie ervaring met wat er nu staat te gebeuren?
Op haar schets is het ook duidelijk dat ze vanop het rijvak links van mij naar rechts is gedraaid. Ik denk dat het redelijk duidelijk is dat ze in fout is.