Te weinig betaald/aanmaning. (fout winkel) HELP AUB!

yannick91dh
Topic Starter
Berichten: 4

Te weinig betaald/aanmaning. (fout winkel) HELP AUB!

#1 , 18 jan 2014 15:55

Ik heb reeds 3 playstation 4 consoles aangekocht volgens pre-order.
Hierop heb ik een voorschot van 117,00 EUR (10%) betaald voor de 3.
Bij afhaling heb ik het resterende bedrag betaald. Dit ging om 1080,00 EUR.
Deze heb ik besteld voor kennissen die deze niet zelf konden komen ophalen.
De betreffende playstations zijn dan ook doorverkocht aan 399,00 EUR/stuk.
Nu komt de winkel telefonisch met de vraag om 150,00 EUR bij te passen omdat zij zich vergist hadden van bestelling waar ik geen weet van had/heb, terwijl ik mijn kasbonnetje heb waarop staat dat ik het correcte bedrag van 399,00 EUR/stuk, 1197,00 EUR totaalbedrag zoals afgesproken volledig betaald heb.

Ik zou als volgt 3 playstation 4's aangekocht hebben aan 399,00/stuk, maar heb uiteindelijk 3x playstation 4+spel pakket hebben meegekregen met waarde van 449,00/stuk.

Ik wil geen 150 euro extra gaan betalen! Nu eisen ze dat ik de playstations kom terugbrengen of 150 euro moet betalen.
Hierdoor dreigen ze me af met aanmaningen, pv's en bewijs van camerabeelden.

Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 18 jan 2014 16:15

Wacht, dus je hebt het spelpakket niet betaald en ze willen dat je de playstations zelf terugbrengt?

yannick91dh
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 18 jan 2014 16:23

Wacht, dus je hebt het spelpakket niet betaald en ze willen dat je de playstations zelf terugbrengt?
Ik heb wel betaald, maar voor een pakket van 399 ipv 450.
Zelf had ik er geen weet van en heb deze dus ook gewoon doorverkocht aan 399.
Als ik er 450 voor moest betalen zou ik deze nooit gekocht hebben, ik heb immers het pakket van 399 gevraagd.
Op mijn bonnetje staat dan ook 3x399 betaald.

Reclame

roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 18 jan 2014 16:36

U hebt dus iets te veel meegekregen....waarom mag u dat niet teruggeven?
Het heeft toch geen zin om datgene wat volgens hen wel is betaald te moeten teruggeven....
Laatst gewijzigd door roharro op 18 jan 2014 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW

#5 , 18 jan 2014 16:37

Ja, dat was dus ook mijn vraag. Het teveel geleverde gewoon terugbrengen, niet de playstation zelf.

Oude Belg
Berichten: 3190

#6 , 18 jan 2014 21:51

Nu komt de winkel telefonisch met de vraag om 150,00 EUR bij te passen omdat zij zich vergist hadden van bestelling waar ik geen weet van had/heb, terwijl ik mijn kasbonnetje heb waarop staat dat ik het correcte bedrag van 399,00 EUR/stuk, 1197,00 EUR totaalbedrag zoals afgesproken volledig betaald heb.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

giserke
Berichten: 2434

#7 , 18 jan 2014 22:24

Staat op de factuur exact wat je hebt meegekregen?
En hebben ze dit als voldaan bevestigd, of heb je bewijs dat je die factuur hebt betaalt?

mava105
Berichten: 22864
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 19 jan 2014 11:38

Er is geen factuur, maar slechts een kassabonnetje. Hierop staat zelden in detail het aangekochte artikel.

giserke
Berichten: 2434

#9 , 19 jan 2014 13:25

En staat op dit kasticket exact wat je hebt meegekregen?

denlowie
Berichten: 15979
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 jan 2014 13:54

Hoe komen zij aan je telefoon ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#11 , 19 jan 2014 14:14

Hoe komen zij aan je telefoon ?
Moet je opgeven bij bestelling he.

En er zal geen factuur zijn, verkoop aan particulier

Terug naar “Archief”