1 gram cocaïne strafbaar??

New Jack City
Topic Starter

1 gram cocaïne strafbaar??

#1 , 20 jan 2014 12:54

Hallo,

Sinds wanneer is het bezit van 1 gram cocaïne strafbaar en krijg je er een boete van 150€ voor?? Onlangs was iemand aan mij aan't vertellen dat hij iemand kende die naar een drugsdealer had gebeld voor een gram cocaïne. Nu.. die dealer zijn telefoon werd afgetapt en dus kon de drugsbrigade onmiddellijk opsporen wie die persoon(de vrager) was en kreeg hij na paar dagen papier thuis dat hij verklaring moest komen afleggen en kreeg hij ook een boete van 150€ te betalen. Wss komt het ook nog eens op zijn strafblad??

Ik wist niet dat 1 gram cocaïne strafbaar was en dat je er een boete voor kon krijgen??? Nu.. IK,gij, jan piet wim tim ali yusuf ahmed kiest toch ZELF of hij gebruikt of niet? Of zit ik verkeerd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 20 jan 2014 13:03

Ja, u bent verkeerd. Er is een nultolerantie voor cocaïne. Bezit, gebruik, verkoop, etc..

snellemichiel

#3 , 20 jan 2014 13:07

U zit GRONDIG verkeerd!

ALLE DRUGS zijn STRAFBAAR!
Of het nu cocaïne, heroïne, lsd of zelfs marihuana is ect...

ER is WEL een gedoogd beleid voor marihuana, wat houdt dit in?
Dat bij een gebruik/bezit van minder dan 3 gram u de laagste vervolgings-prioriteit zult hebben.
En in de praktijk vaak geen boete zal krijgen maar wel een waarschuwing omtrent de marihuana.

Let wel op, desondanks kan de politie agent toch beslissen om je te veroordelen dit is slechts een richtlijn.
En drugsbezit blijft dus nog steeds strafbaar. Zeker als u al bekend staat om andere strafbare drugs feiten zal de politie agent niet aarzelen.
Die inbreuk kan dan leiden tot grotere straffen wegen uw aanvaringen in het verleden bijvoorbeeld.

Reclame

New Jack City
Topic Starter

#4 , 20 jan 2014 13:47

Ja, u bent verkeerd. Er is een nultolerantie voor cocaïne. Bezit, gebruik, verkoop, etc..
Ok bedankt!! Ik dacht dat je 1 gram op zak mocht/kon hebben.. . Och ja weer iets bijgeleerd! :)
U zit GRONDIG verkeerd!

Dat bij een gebruik/bezit van minder dan 3 gram u de laagste vervolgings-prioriteit zult hebben.
En in de praktijk vaak geen boete zal krijgen maar wel een waarschuwing omtrent de marihuana.

Let wel op, desondanks kan de politie agent toch beslissen om je te veroordelen dit is slechts een richtlijn.
En drugsbezit blijft dus nog steeds strafbaar. Zeker als u al bekend staat om andere strafbare drugs feiten zal de politie agent niet aarzelen.
Die inbreuk kan dan leiden tot grotere straffen wegen uw aanvaringen in het verleden bijvoorbeeld.
Goed goed.. dat ik 'verkeerd' zit heb ik wel begrepen maar.. moet jij daarom zitten "SCHREEUWEN"??? Is niet nodig hé??

berenod

#5 , 20 jan 2014 19:18

U zit GRONDIG verkeerd!

In Antwerpen is er nultolerantie zelfs voor marihuana eigen gebruik (1 jointje is genoeg). Gegarandeerde vervolging en beboeting!

Vandebos

#6 , 20 jan 2014 21:45

Antwoorden zijn bij deze gegeven. Gelet op het makkelijk ontsporen van dit type discussie (in het verleden spijtig genoeg bijna gegarandeerd) plaats ik een slotje op deze thread.

Voor klachten ---> Webmaster.

Vandebos

Terug naar “Archief”