dronkenschap

haas
Topic Starter

dronkenschap

#1 , 02 nov 2013 14:27

Ik vraag dit voor een goeie vriend(nooit alkolieker geweest,soms een pintje teveel)
3tal jaar geleden tegen een geparkeerde auto gereden,teveel gedronken.
Rijverbod en boete
Na slagen van rijvaardigheids proeven en volgen van cursus,blijven ze me nog steeds achtervolgen,moet geregeld naar Brussel voor medische schifting en steeds zijn mijn waarden in bloed niet juist en wijzen ze nog steeds op alcohol gebruik.(raak geen pint aan)
Door medicatie zijn deze waarden zowiezo hoog,maar niemand heeft oren naar hetgeen mijn huisarts schrijft of zegt.
Kan dit nog en hoe moet dit verder.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 02 nov 2013 19:28

welke waarden zijn dan niet juist? welke medicatie worden genomen?

zertyx

#3 , 02 nov 2013 21:16

Wie eist dan die medische controle, is dat een voorwaarde om het rijbewijs terug te krijgen?

De leverwaarden in het bloed kunnen ook om andere redenen verhoogd zijn. Zijn er gekende risicofactoren of familiale antecedenten?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 nov 2013 23:45

Welke proeven waren verplicht opgelegd bij vonnis?
De medische

Of zijn dat proeven voor uw medische schifting wat iets totaal anders is.

Manu2000

#5 , 22 jan 2014 10:32

Ik vraag dit voor een goeie vriend(nooit alkolieker geweest,soms een pintje teveel)
3tal jaar geleden tegen een geparkeerde auto gereden,teveel gedronken.
Rijverbod en boete
Na slagen van rijvaardigheids proeven en volgen van cursus,blijven ze me nog steeds achtervolgen,moet geregeld naar Brussel voor medische schifting en steeds zijn mijn waarden in bloed niet juist en wijzen ze nog steeds op alcohol gebruik.(raak geen pint aan)
Door medicatie zijn deze waarden zowiezo hoog,maar niemand heeft oren naar hetgeen mijn huisarts schrijft of zegt.
Kan dit nog en hoe moet dit verder.
Medische schifting is een verplicht onderzoek voor iedereen, die wenst te rijden met voertuigen van het rijbewijs type 2 (taxi,vrachtwagen,bus)
De maximum termijn van het toegekende attest is 5 jaar en kan verkort worden ifv het medisch dossier(diabetes,alcoholabusus,...)
Een medische schifting heeft niets te maken met een sanktie ivm veroordeling voor rechtbank.

Waar in Brussel gaat u voor de medische shiftingen trouwens?

Terug naar “Andere”