Badkamer schimmel / reparatie

nomafo
Topic Starter

Badkamer schimmel / reparatie

#1 , 30 jan 2014 14:10

Vorig jaar rond Augustus / September begon er schimmel te vertonen op het plafond in de badkamer. Alsook begon het behang los te komen.

Het plafond was toen behangen (!!) met vliesbehang en wit geverfd. Dit was zo al toen we in het huis introkken in mei 2013. (behang en vocht is om problemen vragen denk ik?)
Dit gemeld aan de huisbaas. Hij heeft dit zelf vastgelijmd en weer net gemaakt. Allemaal goed dus.

( De huisbaas beweert dat dit nog nooit was voorgevallen. Nooit last van schimmel gehad. Wat ik ten zeerste betwijfel. Maar zij brengen dit steeds boven als argument.

Een tijd later, kwam de schimmel er terug door. Het behang werd vervangen door ander (speciaal) behang, en opnieuw wit geverfd.

Opnieuw tijdje later, zagen we ook vochtplekken in de keuken, die onder de badkamer is. Oorzaak: het water liep over de badrand naar beneden.
Er is een nieuwe wand geplaatst. Alsook een ventilator om de schimmel aan te pakken. Dit helpt en de schimmel is weg.

Nu bij die installatie van de wand en ventilator (is door een firma gebeurd) werd het plafond / behangpapier geschonden. Hier en daar stukken uit, kappen in. Een tegel beschadigd aan de muur.
Kortom, de afwerking was niet wat het moest zijn. Een uur nadat de werkmannen weg waren, kwam mijn huisbaas langs om eens te kijken. Ik heb hem ook op die beschadigingen gewezen.

Anderhalve maand later komt die firma nog eens onverwacht terug om de wand verder af te werken met siliconen. Ik vraag aan de werkman om die beschadigingen op te lossen. Hij heeft de gaten opgevuld met plamuur. Maar de kappen en dergelijke zie je nog.

9 dagen na de laatste herstelling, stuur ik een email met foto's naar de huisbaas, om het resultaat te tonen. Wel erbij vermeld dat ik het jammer vond dat de beschadigingen er zijn, zeker nadat het net was afgewerkt.

Gisteren komt de huisbaas langs, om zelf foto's te nemen. Ze nemen dit nogal persoonlijk dat ik hun alles verwijt dat de herstelling niet goed is. Het is soms moeilijk communiceren met hun. Ik heb hen 4x herhaald dat ik hun niets verwijt, maar wel de firma. En dat ik de email stuurde om ze op de hoogte te stellen.
Plus dat ze 9 dagen lang vinden eer ik iets liet weten, aangezien de factuur al betaald is nu. Wat ik wel kan begrijpen. Maar tijdgebrek van mijn kant speelt hier mee.

Op zich gaat het hier om een verkeerde interpretatie van de email. De huisbaas gaat nu naar de firma met de foto's en zij gaan zien wat er kan aan gedaan worden.
Mogelijk dat de firma zijn handen ervan afhoudt. Het werk is gedaan en de factuur is betaald. In het geval dat de firma geen herstellingen wil doen, welke rechten heb ik? Wat kan ik naar voor brengen in de positie als huurder, wetende dat:

- de verhuurder de beschadigingen heeft gezien. Ik heb hem er ook op gewezen.
- De firma bij mijn vraag de beschadigingen iet of wat heeft hersteld, dus zij hebben daar niet moeilijk over gedaan.
- Dat ik steeds met de beste bedoelingen mijn huisbaas op de hoogte wou stellen.

Ik wil niet dat dit op een situatie uitdraait waarin de huisbaas ons vastzet en bij alles wat er nog ooit moet hersteld worden, ons doet herinneren aan dat voorval van de badkamer. Of als we verhuizen ivm plaatsbeschrijving / waarborg.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”