IDENTITEITSKAART

ergernis2
Topic Starter

IDENTITEITSKAART

#1 , 01 feb 2014 18:46

Net bij de apotheker de kaart moeten laten inlezen ipv sis kaart.

Wat komt er allemaal op onze identiteiskaart ? Wie kan die allemaal uitlezen ?

Ik denk zo ,vb geld afhalen van de bank, bij sollicitatie , de toekomstige werkgever kan de kaart lezen en zo zien we welke medicatie, de handel en wandel van de enz....

Welke privé hebben we nog??????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2014 19:28

Apotheker kan alleen maar die bewerkingen uitvoeren die hij ook op uw SIS kaart kon.

berenod

#3 , 01 feb 2014 19:35

Op de E-id kaart staat eigenlijk heel weinig!
Je identiteitsgegevens, adres, rijksregisternummer en enkele certificaten waarmee je jezelf kan identificeren (bijvoorbeeld wanneer je online gaat in je eigen dossier aan het rijksregister).

M.a.w. iedereen die je identiteitskaart vraagt en elektronisch leest, doet dit enkel om jouw identiteit te verifiëren, waardoor ze dan verder gegevens kunnen opvragen bij instanties waar ze recht op hebben.

Zo kan een apotheker toegang krijgen tot je ziekenfondsgegevens (via je rijksregisternummer op je ID-kaart), en je bank bijvoorbeeld kan aan het register voor kredieten bij de nationale bank.

De apotheker kan NIET aan je kredietgegevens, en het bank personeel kan NIET aan je gegevens van het ziekenfonds!

Reclame

denlowie

#4 , 21 feb 2015 13:42

Is dat niet zo, dat als je een lening wilt afsluiten, de bank aan u vraagt om inzicht te krijgen in de Nationale Bank gegevens ?!
En pas na goedkeuring van de 'bankoverste' een lening krijgt.
Laat u me maar iets weten als ik mij vergis want ik ben geen kenner of voorstander van lenen. :wink: [/color]

De bank heeft altijd inzage in je consumenten kredieten van de NBB, ze zijn zelfs wettelijk verplicht om deze te raadplegen bij het verlenen van een lening of een krediet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 22 feb 2015 14:58

een privébank opstart

Dat doet u niet zomaar op één twee drie...
Is hetzelfde als even voor dokter gaan studeren met als enig doel om naakte mensen legaal te mogen betasten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie

#6 , 22 feb 2015 15:18

Gegevens bij de Nationale Bank kan ieder geregistreerde bank opvragen, ook de kredietverzekeraars kunnen dit opvragen, er zijn nog beroepen die dit wel zal kunnen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Privacy-bescherming”