waar kan ik nog terecht?

genman13
Topic Starter

waar kan ik nog terecht?

#1 , 02 feb 2014 19:28

advocaat ziet PV over het hoofd, gevolg: er dient in beroep gegaan te worden (burgerlijke rechtbank).
Na 4 jaar weet ik nog steeds niet wanneer beroepsdatum is !!!, ik vraag hier onophoudelijk naar bij de advocaat in kwestie en die schuift het altijd maar voor zich uit door te zeggen: " hof van beroep werkt niet zo vlug", " het is geen prioritaire zaak voor het gerecht".

Ik stap naar de stafhouder... die negeert mijn klacht, ik stap naar federale ombudsdienst... niet bevoegd zeggen ze, ik schrijf naar minister van justitie... geen antwoord, ik schrijf naar procureur generaal... niet bevoegd, ik schrijf naar de voorzitter van de tuchtraad... geen antwoord.

Wat is hier gaande en wat kan ik daar tegen doen?

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 03 feb 2014 13:48

Bij hoger beroep is de pleitdatum niet gekend op voorhand.

Zolang er conclusies gewisseld worden is de zaak niet in staat, pas wanneer alle conclusies gewisseld zijn komt de zaak op de wachtlijst, afhankelijk van de materie duurt het dan nog 2-3 jaar...

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2014 14:30

4 jaar is toch wel lang.

Werd er een beschikking uitgesproken waarbij conclusietermijnen werden opgelegd door het Hof, of waarbij het Hof de tussen partijen overeengekomen conclusietermijnen bekrachtigt? Dergelijke beschikking wordt aan partijen toegezonden. Dat zou dan kort na de inleiding voor het Hof van Beroep moeten gebeurd zijn.

Als er geen beschikking met conclusietermijnen werd uitgesproken is het mogelijk dat de zaak naar de rol verzonden werd. Dan kan het nog heel lang duren. Dan is het niet de fout van het Hof van Beroep dat de zaak blijft aanslepen. U kan op de griffie van het Hof van Beroep het rechtsplegingsdossier inzien en daar kan u uit opmaken wat de stand van uw dossier is. Begin daarmee.

Reclame

Terug naar “Archief”