help aub

SUZANNA
Topic Starter

help aub

#1 , 03 feb 2014 19:18

Wij willen een appartement kopen en moeten morgen naar het immo kantoor om te tekenen , paar dagen geleden moest ik hun een mail sturen dat wij voor de afgesproken prijs zouden kopen dat heb ik dus gedaan, nu krijg ik juist een voorontwerp en daar ben ik van geschrokken, een keuringsrapport van de elektrische installatie voldoet NIET, ons is gezegd dat er elektrische vloerverwarming is en dat alles in orde is, er is ook een keuring van de stookolietank bij die is in orde maar daar wisten wij niks van dat is nooit gezegd dat er een olietank is, dus dat zijn bij komende kosten voor ons.
Nu is mijn vraag ben ik verplicht morgen het contract bij de immo te tekenen,? of kan ik alles afblazen? of krijg ik dan een boete.? hoop dat iemand raad kan geven .
MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 feb 2014 19:25

U hebt aanvaard. Daardoor is de koop gesloten.
Wat betreft electriciteit: behoudens nieuwbouw is die tegenwoordig in 90 percent van de gevallen niet volledig conform....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Sirkii

#3 , 03 feb 2014 20:20

Is dit een stookolietank die alleen door uw appartement gebruikt wordt ? Indien gemeenschappelijk voor alle appartementen is dit deel van de gemeenschap en vallen de kosten ten laste van de gemeenschap. 't Zal wel dat laatste zijn. Mocht dit een gekeurde buitengebruik gestelde tank zijn dan zal je'm moeten laten wegnemen of neutraliseren. Reken voor neutralisatie (reiniging & vullen) van een 5000l tank op zo'n 1000 euro (voor u als't uw tank is / voor de gemeenschap als't een gemeenschappelijke stookolietank is)

Kosten om de electriciteit comform te krijgen vallen meestal ook reuzegoed mee.

De combinatie "stookolietank" en electrische vloerverwarming is wel een rare combinatie. Waarvoor werd dan stookolie gebruikt ?

Reclame

SUZANNA
Topic Starter

#4 , 03 feb 2014 20:47

ik zou het niet weten zal het morgen bij de immo wel horen zeker vond het ook heel raar, en hoor het dan de avond voor het gaan tekenen pas, maar in ieder geval iedereen bedankt voor te antwoorden MVG

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 feb 2014 21:40

Uw notaris eens raadplegen voor u tekent?

basejumper

#6 , 03 feb 2014 22:24

U betaalt uw notaris een royaal ereloon. Laat hem dan ook zijn werk doen. Laat het immokantoor het voorstel van compromis naar uw notaris sturen. Die zal het nakijken en eventueel aanpassen. Betaal uw voorschot in consignatie bij de notaris. NIET bij het immokantoor.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”