Betwisting factuur herstelwerkzaamheden veranda

tanten
Topic Starter

Betwisting factuur herstelwerkzaamheden veranda

#1 , 04 feb 2014 20:09

Wij hebben het volgende probleem met een veranda firma,

Voor werkzaamheden aan onze veranda is een offerte (15.000,=)gemaakt . Ik heb dit per e-mail voor akkoord gegeven en is de firma begonnen met de werkzaamheden.
De Belgische firma woont op 250 km van onze woning in Luxembourg. Nu halverwege de renovatie werkzaamheden, stuurt de firma conform onze afspraak een tussentijdse rekening voor de reeds uitgevoerde werkzaamheden, als aanbetaling op de totale kosten , De rekening voor de reeds uitgevoerde werkzaamheden ligt echter ruim 3000,= hoger als in de offerte stond aangegeven, hetgeen nu reeds een meerprijs is van 20% op het totaal bedrag. Mogelijk ontvang ik voor het 2e deel wederom een gelijke verhoging.

Bij navraag over deze verhoging motiveert de firma dat dit met allerlei bijkomende kosten, die niets met het materiaal of tegenvallende werkzaamheden, verborgen gebreken e.d. te doen heeft, doch bestaat uit; reis uren voor de arbeiders, verplaatsingskosten in km, hotel overnachtingen, eten en drinken enz. Al deze extra kosten waren niet in de offerte vermeld en is ook totaal niet door de firma aangegeven bij de bespreking, dat deze kosten in rekening gebracht zouden worden.
.
Ik heb de firma schriftelijk aangegeven dit niet te accepteren en mij een nieuwe aangepaste rekening voor het reeds geleverde werk te sturen zoals afgesproken. Telefonisch heeft de firma mij aangegeven hier niets voor te voelen.De renovatiebouw ligt nu op mijn wil momenteel stil.

Ik heb daarop wederom schriftelijk gereageerd, aangetekend met bevestiging van ontvangst, dit niet te accepteren en voorgesteld dit alsnog te berekenen zoals afgesproken, zonder de extra kosten of bij het niet accepteren van deze optie tot ontbinding van ons contract over te gaan en de samenwerking te stoppen, waarbij ik de daadwerkelijke kosten voor de reeds gedane arbeid met de prijs zoals afgesproken zal betalen. Ik heb hiervoor een week verlangt om te reageren omtrent hun keuze van mijn voorstellen.

De firma reageert nu na 1 week nog steeds niet op mijn voorstellen. Kunt u mij adviseren over de volgende stappen die ik nu kan ondernemen, de naar mijn mening te betalen kosten betalen en dan het contract ontbinden ?
Bij voorbaat dank voor uw advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 feb 2014 20:14

Wat was er juist voorzien in uw offerte? Werden er werkuren voorzien? Verplaatsingen? Hotelovernachtingen? Die firma wist toch dat ze 250 km van hun basis moesten gaan werken.
Kan je hier de omschrijving van de werken eens niet weergeven?

Reclame

Terug naar “Archief”