verkoop (on)geldig?

omar123sheriff
Topic Starter

verkoop (on)geldig?

#1 , 08 feb 2014 20:33

Beste,
als ik als eigenaar van een woning het huurcontract verbreek met opzeg van 6 maanden om zelf in de woning te gaan wonen (door omstandigheden)
dan heb ik een jaar tijd om de woning te gaan bewonen
maar als ik dan toch nog de woning verkoop (voordat ik er effectief in zou hebben gewoond)
is die verkoop dan geldig?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 08 feb 2014 21:11

is die verkoop dan geldig?

Uiteraard is die verkoop geldig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

omar123sheriff
Topic Starter

#3 , 08 feb 2014 21:34

en de huurder kan dan aanspraak maken op een schadevergoeding als die merkt dat ik er toch niet ben gaan wonen?

Reclame

Oude Belg

#4 , 08 feb 2014 21:35

U mag dan wel 18 maanden huurgeld aan uw huurder betalen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

roharro

#5 , 08 feb 2014 21:36

en de huurder kan dan aanspraak maken op een schadevergoeding als die merkt dat ik er toch niet ben gaan wonen?
Als de huurder het te weten komt kan hij dat inderdaad doen. Maar hij kan de afgesloten verkoop niet ongedaan maken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

omar123sheriff
Topic Starter

#6 , 08 feb 2014 21:39

Oke begrepen
ik probeer dan best met de huurder een onderling akkoord met schadevergoeding voor opzeg vd huur
bedankt voor de info

Turaki

#7 , 09 feb 2014 01:44

U moet uw huurder niet opzeggen om te verkopen. Bij verkoop neemt de nieuwe eigenaar het huurcontract over, en deze kan dan zelf opzeggen voor eigen bewoning (indien nodig) zonder schadevergoeding.

Terug naar “Kopen”