Voor de afsluiting van een afbetalingsverezekering bij de aankoop van een woning wordt mij gevraagd of ik een "contract van onbepaalde duur" heb, een "contract van bepaalde duur" of geen arbeidscontract.
Ik ben vorige maand ontslagen met een opzeg van 3 maanden.
Ik lees in mij bediendencontract dat ik in mijn bezit heb dat ik een contract van onbepaalde duur heb. Er is geen nieuw contract van bepaalde duur opgemaakt dus mijn huidig contract is nog geldig (hoop ik toch)...
Anderzijds zou je kunnen zeggen dat mijn contract door het ontslag overgegaan is naar een contract van bepaalde duur, en dus eindigd over twee maanden. Is dit wettelijk zo ? Want ik heb met mijn werkgever toch geen contract van bepaalde duur afgesloten ?
Of moet ik verklaren dat ik geen arbeidscontract meer heb, nu ik mijn ontslag gekregen heb, hoewel ik nog 3 maanden onder opzeg en onder contract werk ?
Mijn werkgever heeft mij vorige maand, tijdens de maand voor mijn ontslag dus, nog een bewijs gegeven dat ik bij hem een contract van onbepaalde duur heb. Dit was in voorbereiding van mijn aankoop van de woning en het afsluiten van de afbetalingsverzekering. Toen was de compromis voor mijn woning reeds enkele maanden getekend en de verkoopsakte is nu voor de notaris afgewerkt en bekrachtigd. De verkoopsakte werd bij de notaris bekrachtigd de dag nadat mij opzegperiode is begonnen ....
De afbetalingsverzekering kan ik pas afsluiten nadat de eerste afbetaling gebeurd is, dus einde deze maand.
Mag ik nu nog verklaren dat ik een contract van onbepaalde duur heb (tijdens mijn opzegperiode) ?