huis verkopen na echtscheiding

bieke77
Topic Starter

huis verkopen na echtscheiding

#1 , 12 feb 2014 18:45

We zijn nu reeds 4 jaar gescheiden en mijn ex, die al die tijd in ons huis is blijven wonen, heeft nu eindelijk het huis te koop gezet.
Maar mag hij dit wettelijk uit de hand verkopen ? Hij wil absoluut geen tussenkomst van immokantoren .
Bestaat er dan niet het gevaar dat hij zonder mijn medeweten, een deel van de verkoopprijs in het zwart kan verkrijgen en zo een groter deel voor zichzelf kan houden. In ons echtscheidingakte staat geschreven dat ons huis voor 5 jaar in onverdeeldheid blijft .Wat gebeurt er als die termijn is verstreken en het huis nog steeds niet is verkocht?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 feb 2014 19:53

Bestaat er dan niet het gevaar dat hij zonder mijn medeweten, een deel van de verkoopprijs in het zwart kan verkrijgen en zo een groter deel voor zichzelf kan houden.
Dat is in principe mogelijk.

In ons echtscheidingakte staat geschreven dat ons huis voor 5 jaar in onverdeeldheid blijft .Wat gebeurt er als die termijn is verstreken en het huis nog steeds niet is verkocht? Dan gebeurt er niets. Maar eender wie van jullie kan van dan af de verkoop eisen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Archief”