Aankoopbelofte is vervallen, contract immo eist commissie.

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: Aankoopbelofte is vervallen, contract immo eist commissi

#16 , 17 feb 2014 22:06

Uw makelaar moet zich wel houden aan uw instructies.
Staat zelfs hier op deze site:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 87&t=53612" onclick="window.open(this.href);return false;
alsook aan hetgeen er in het kontrakt staat dat u met de makelaar heeft afgesloten.

De clausule die u blijkbaar niet wil is standaard en behoedt u als verkoper voor veel onheil.
Het bewijst m.i. de professionaliteit van de makelaar. Het berokkent u in geen geval enig mogelijk nadeel.

Dat de makelaar blijft doorgaan met het pogen een verkoop af te sluiten lijkt me niet in tegenstrijd met de opdracht die u hem hebt gegeven, nml. het verkopen van uw eigendom.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fabi
Topic Starter

#17 , 18 feb 2014 08:52

Superbedankt voor dit artikel! Ik bewaar het!

Ik belde eens naar een ander immo, en met wat foefelare uitleg kwam ik teweten dat ik indien ik de opschortende voorwaarde in het bod wil zien ik dit zeker kan eisen, maar het word niet veel gedaan, enkel als heel zeker is de de kandidaatkoper echt wel solvabel is of een groot deel cash kan leggen, zonder een al te grote lening te moeten aangaan.

Bedankt allemaal!

Reclame

Terug naar “Kopen”