Beste,
Wij hebben een huis gekocht. Hierin zit nog een huurster. zij heeft een geregistreerd huurcontract van 9 jaar. 28 januari hebben wij de akte getekend en 29 Januari hebben wij aan haar een aangetekende en gewone brief verstuurd voor de opzeg van 6 maand te betekenen, beginnende op 1 februari. Ik veronderstel dat ze de brieven per gewone post heeft ontvangen. Maar de aangetekende heb ik vandaag terug gehad. Zij is deze niet gaan afhalen. Wij hebben haar dan ook gecontacteerd per telefoon omdat ze de huur nog niet betaald heeft en zij was zeer brut en onvriendelijke tegen ons. Ze wilde ten slotte niet dat het huis verkocht werd. Ze deed alsof ze ons niet kende en alsof ze onze brieven niet heeft gehad. (we weten dat ze doet alsof omdat de vorige eigenares ook problemen heeft gehad met haar ivm huurachterstal enzovoort. Het is niet de fijnste huurster zal ik zeggen) Ze heeft ons ook vertelt dat ze niet van plan is om huur aan ons te betalen. In het huurcontract staat dat ze de eerste werkdag van de betreffende maand de huur moet betalen aan ons. De vorige eigenares kreeg de huur te pas en te onpas, meestal midden in de maand of op het einde van de maand.
Mijn vragen:
Kan ze iets doen tegen de opzeg die ingegaan is op 1 februari? (wij hebben bewijzen van de zendingen)
Mag zij zomaar betalen in de maand wanneer zij wil?
Wat als ze helemaal geen huur betaalt?
Bedankt