Weekcontracten interim indienen?

2011lk
Topic Starter

Weekcontracten interim indienen?

#1 , 21 feb 2014 01:08

Beste iedereen,

Reeds anderhalf jaar werk ik voor hetzelfde interimkantoor en voor dezelfde baas.
In het begin kreeg ik mijn weekcontracten via post, tekende ik netjes en gaf die af in het interimkantoor. Een goeie maand later is het kantoor echter verhuisd waardoor ik anderhalf uur de bus op moet om daar te raken + ze hebben zelf besloten zonder ook maar iets te vragen contracten ineens via mail door te sturen.
Ik had het bij deze even gehad met die contracten en had dit 'tussen de soep en de patatten' eens verteld aan mijn chef. Die zei dat ze zelf nooit 1 contract heeft getekend in haar beginperiode en dat ik me daar in feite niet moet mee bezig houden. Heb er dus verder ook mijn tijd niet aan zitten verspillen, ik heb geen printer en ga heus niet elke week naar de bibliotheek hollen om dat af te drukken. Bellen met de vermelding dat ik dat liever per post krijg, daar was ik tot nu toe te koppig voor :oops: .
Nu is mijn vraag: is dat wel OK? Het interimkantoor zelf heeft nog nooit gevraagd waar mijn contracten bleven... dus ik vermoed dat dit niet erg is? Maar kan het in mijn nadeel spelen dat ik dat niet indien? Ik heb namelijk van alles wel een contract, op de pc.. het kantoor echter niet.

Verder vraag ik mij af of het moeilijk is om te veranderen van interimkantoor? Heb het bij deze wel een beetje gehad...
-loonsopslag voor feestdagen 'oops vergeten sorry'
-plotse loonsdaling en ze weten niet hoe het komt waardoor ik na 10 keer bellen een heleboel loonfiches in credit krijg om dat weer recht te trekken etc. zonder ergens een woordje uitleg bij (ik schrok me rot toen ik ineens tien blz met minnetjes zag)
-ben enkele weken voor het eerst ziek geweest, ze gingen me mn briefje al laten binnenbrengen bij het ziekenfonds terwijl ze dat in feite zelf moeten betalen, en dat is nu nog steeds niet betaald! de ene weet ook nooit van de andere waardoor je in feite tegen de muren praat. 'ik zal het op mail zetten' is hun favoriet antwoord
- ... (ik ga er geen boek over schrijven, maar het komt erop neer dat het ongeveer mijn meest gebelde nummer is, heb al enige euro's naar dat kantoor versjast in belkrediet)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 feb 2014 22:20

Nu is mijn vraag: is dat wel OK? Het interimkantoor zelf heeft nog nooit gevraagd waar mijn contracten bleven... dus ik vermoed dat dit niet erg is? Maar kan het in mijn nadeel spelen dat ik dat niet indien? Ik heb namelijk van alles wel een contract, op de pc.. het kantoor echter niet.
niet echt, maar ik zou het nu ook niet aanraden.
Verder vraag ik mij af of het moeilijk is om te veranderen van interimkantoor? Heb het bij deze wel een beetje gehad...
het is enkel de gebruiker (in mensentermen: het bedrijf waarvoor je werkt) die kan veranderen van interimkantoor, tenzij je zelf van werkgever wil veranderen.

Reclame

Terug naar “Andere”