Hallo allemaal
Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen. Ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven.
Ik ben ingeschreven in een feitelijke sportvereniging waar ik sportinstructeur ben en waar ik ook in het bestuur ben samen met de hoofdinstructeur (oprichter).
Die hoofdinstructeur heeft de club eigenlijk opgericht (geen vzw, maar een feitelijke vereniging).
De laatste tijd botert het niet meer tussen de andere leden van de sportclub en die hoofdinstructeur, waarop de leden mij gevraagd hebben om die te vervangen.
Telkens wanneer die hoofdinstructeur les komt geven, stappen de leden het op omdat hij de mensen uitkaffert voor het minste dat ze tijdens de les doen. Die mensen komen daar om te sporten en niet om uitgekaffert te worden
Momenteel geef ik daar ook les en wordt er niet voor betaald. De leden betalen jaarlijks een bijdrage en die hoofdinstructeur steekt die in zijn zak zonder ook maar iets te geven aan mij. Ik doe eigenlijk alles voor de club en betaal zelfs de huur van de sportzaal.
Mijn vraag is natuurlijk of ik die club kan overnemen en welke stappen ik daarvoor moet doen?
als het zo verder gaat vrees ik dat de leden zullen wegblijven...