Bewindvoerder werkt traag

Dummy
Topic Starter

Bewindvoerder werkt traag

#1 , 03 mar 2014 19:15

Beste , mijn ouders zijn overleden , mijn broer staat onder voorlopige bewindvoerder is mentaal achterlijk en kan zijn geld niet beheren.

Om de erfenis te regelen zitten we bij de notaris , maar ik ondervind dat de bewindvoerder van mijn broer enorm traag werkt ( aangesteld door de vrederechter en is advocaat ) !

bv om het appartement van mijn moeder leeg te halen ( meubelen ) , is men nu reeds 4 maanden bezig ( zij is gestorven op 10 november 2013 ) , eerste 2 maanden is er niets gedaan , dan een schatter aangesteld , om nu de laatste 2 weken in gang te schieten ( want de huur is opgezegd ) en nu is die bewindvoerder aan het discuteren dat de meubelen niet genoeg opbrengen en nog steeds is het appartement niet leeg. Nu zal er 2 weken extra huur moeten worden betaald.

En der moet nog zoveel geregeld worden.

Ook stelt de bewindvoerder constant mijn broer de vraag of hij akkoord is met de beslissingen ...

Is dit allemaal normaal , wat dan ik hiertegen doen ?

Mvg
Dummy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 04 mar 2014 11:43

Het probleem is natuurlijk dat de broer die onder bewind staat beschermd wordt door het vredegerecht. De bewindvoerder moet voor alles goedkeuring vragen bij de vrederechter omdat de broer beschermd is en de afhandeling van de nalatenschap zo veel mogelijk moet opbrengen om in levenslang in het onderhoud te kunnen voorzien van je broer.

Dummy
Topic Starter

#3 , 04 mar 2014 16:43

Dag , het kan toch niet , dat wij gestraft worden omdat mijn broer zijn geld niet kan beheren en onder bewindvoerder staat.

Trouwens waarom gaat de bewindvoerder alles gaan overleggen met zijn pupil?

Als het 4 maanden duurt vooraleer een huurappartement wordt ontruimt , dan vrees ik voor de rest.

Trouwens de bewindvoerder stuurt op een openbaar verkoop aan van een onroerend goed, wij moeten daar toch niet akkoord mee gaan , dan worden wijzelf terug gestraft!

Wie weet raad?

Reclame

Creatief

#4 , 05 mar 2014 14:48

Idem, een openbare verkoop is hier de optie niet. Meestal gaat het onroerend goed dan tegen een lager prijs weg.
Indien jullie zelf een koper zoeken, stemt de bewindvoerder dan nog tegen?

Dummy
Topic Starter

#5 , 06 mar 2014 10:43

Dat is net het probleem , de bewindvoerder en ik komen bij de notaris iets overeen, mijn broer die onder bewindvoerder staat zit heel de zaal op stelten te zetten.

Nadien als de samenkomst is gedaan , dan gaat de bewindvoerder nog eens gaan vragen aan zijn pupil of hij daar mee akkoord is, nadien krijgen we dan een brief dat ze de overeenkomst herzien dat zijn pupil nog niet heeft geantwoord.

Mijn broer wil alles openbaar verkopen omdat de familie van mijn moeder hem dit influistert . Mijn broer is mentaal niet slim en die familie misbruikt hem.

De bewindvoerder spreekt natuurlijk in naam van mijn broer.

Het is al moeilijk genoeg om een immo kantoor aan te stellen om de verkoop van het huis voor ons te regelen.

Op een bepaald moment mochten we van de bewindvoerder geen toegang meer hebben tot het huis en geen herstellingen meer doen ( en dit op ons eigen kosten. )

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”