zelfstandig worden in de UK maar werken/ wonen in belgië

joy1
Topic Starter

zelfstandig worden in de UK maar werken/ wonen in belgië

#1 , 05 mar 2014 09:51

Graag had ik een btw nummer in Engeland en als consultant ga ik werken op zelfstandige basis voor een Belgisch bedrijf .
(er werd me gezegd gelden die verdiend worden buiten de uk zouden dan iets of wat belasting vrij zijn, je betaald enkel van de moment ze op engelse bodem verdient zijn ) klopt dat .
Mijn boekhouding etc wordt in engeland betaald . maar dat is dan het enige
Maar de gelden worden dan op een belgische rekening gestort of ?
Ook zit ik met een zwangerschap ... hoe zit het met mijn zwangerschaps verlof en wie betaald .(in belgie als zelfstandige is dat 2 maanden betaald door het ziekenfonds ) maar wat met een Engels ondernemings nummer .

mvg J

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2014 10:44

Informeer daarvoor eens op een Engels Forum. Daar zal je beter geholpen worden i.v.m. de Engelse wetgeving.
Blijkbaar ben je op zoek naar alle trucen van de foor om geen belastingen te moeten betalen, en toch van de sociale zekerheid hier te blijven genieten.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mar 2014 12:54

Als je werkt in België en je woont in België ga je hier belastingen betalen, en je zal in de UK een bewijs moeten leveren van de Belgische belasting dienst dat je hier belastingen betaald anders betaal je zelfs twee maal je belastingen ( dubbel belasting verdrag tussen Uk en België ).

Voor de sociale wetgeving RSZ ga je ook hier moeten betalen, en ook hier moeten aansluiten, want het is in Belgie dat je woont en werkt.

Waarom je zoiets doet is me toch een raadsel, mocht je een Engelse vennootschap oprichten en hier werken met een bijhuis, dan zou ik dit zeer verstaan, maar nu niet.

Let op voor een bankrekening want hier een bankrekening krijgen met een Engelse onderneming nummer is moeilijk tot zelfs onmogelijk geworden bij sommige banken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 mar 2014 13:01

U woont in B, u gaat hier als zelfstandige diensten verlenen aan een Belgisch bedrijf....
Dus:
- u woont in B
- u werkt in B
- voor een B bedrijf

Op welke basis dacht u een zelfstandigenstatuut in de UK te creëren?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW

#5 , 05 mar 2014 13:45

Wordt inderdaad zelfstandige in België, belast in België.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”