wat te doen bij een ouder die minderjarig kind meepakt??

starshine0812
Topic Starter

wat te doen bij een ouder die minderjarig kind meepakt??

#1 , 05 mar 2014 17:31

Ik zou is willen weten hoe dit werkt en wat je juist moet doen met de volgende situatie?

ik woon samen met mijn vriendin zonder contract maar wel 5jaar op hetzelfde adres,
wij hebben een kindje samen.

nu het gaat niet zo goed in onze relatie,
ze heeft al eens een jaar geleden ons kind zonder men weten meegenomen,(ik kwam thuis na men werk)
had toen men kind 2dagen niet gezien en ik wist ook niet waar ze was.
Uiteindelijk hebben ze enkele dagen op hotel gezeten...

nu dreigt ze me hetzelfde te doen weer, kan ik hier helemaal niks aan doen, men kind is echt men alles.
wij gaan sowieso uit elkaar, maar zo ongevraagd een kind van 2jaar meenemen, kan dit dan zo maar?
Ik wil deze keer niet zomaar over me heen laten lopen.

dus moet ik naar de politie gaan eventueel of ergens iets melden of PV opstellen?

ik dank jullie alvast voor de info
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 05 mar 2014 17:35

Als u er zelf niet uitkomt, vraag dan de vrederechter een regeling uit te werken.

starshine0812
Topic Starter

#3 , 05 mar 2014 18:27

Het gaat me over het principe meer da ze het kind gewoon maar wegneemt, zonder ik weet naar waar of dergelijke meerdere dagen aan een stuk.ik wil weten of dit kan en wat ik er evt kan aan doen.

Uiteraard als we uit elkaar zijn wil ik een faire regeling onderling of via rechter.

Reclame

duma

#4 , 06 mar 2014 22:25

U hebt uw kind erkend?

starshine0812
Topic Starter

#5 , 07 mar 2014 01:36

Ja erkend ..

duma

#6 , 10 mar 2014 10:13

Zolang er geen vonnis is, kan er geen PV opgemaakt worden en kan uw ex met jullie kind doen wat ze wil. Net als u dat kan trouwens.
Jullie hebben beide het ouderlijk gezag + er is geen verblijfsregeling.

Zorgen dat er zo snel mogelijk een regeling is via de rechtbank, is het beste dat je kan doen.
Pas vanaf die moment kan je klacht neerleggen indien de regeling niet gerespecteerd wordt.

starshine0812
Topic Starter

#7 , 11 mar 2014 19:13

Ok hartelijk bedankt voor de info

Terug naar “Echtscheiding”