Bedreigde erfenis

Kwakkeltje
Topic Starter

Bedreigde erfenis

#1 , 29 jan 2008 21:20

Mijn moeder heeft mij duidelijk gemaakt dat ze alles wat ze heeft, aan mijn zus zal geven. Dit zonder 1 spoor na te laten (contant dus). Momenteel heeft ze mijn zus reeds een nieuwe keuken gegeven. Een kinderkamer volgt binnenkort.
Is er een manier om mijn voorbehouden erfdeel (1/3de van mijn moeder haar vermogen) veilig te stellen, bvb door haar te verplichten alle (grote) aakopen te verantwoorden en alle rekeningen te laten bijhouden?
Mijn moeder, momenteel achter in de 50, zal alleszins nog lang genoeg leven om inderdad in staat te zijn alles weg te geven zonder dat er iets van terug te vinden is. Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.
Mvg,

Kwakkel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kwakkeltje
Topic Starter

#2 , 11 feb 2008 22:40

Is er iemand die ons in de juiste richting kan wijzen?

wolf2

#3 , 12 feb 2008 19:24

Zolang zij leeft kan U haar niets vragen of opleggen.
Slechts bij haar overlijden kunt U uw zus verplichten bekend te maken wat ze allemaal heeft gekregen, maar het grote (huizenhoge) probleem zal zijn dat U dat zal moeten bewijzen.
Als zij geen sporen nalaat op bankrekeningen, zie ik niet in hoe U dat zal kunnen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”