domicilie

guzz
Topic Starter

domicilie

#1 , 12 mar 2014 11:51

Naar ik vernomen heb zou er een europse wet bestaan die zegt dat je altijd het recht hebt je domicilie te zetten in je eigen, enige woning.

Ik heb een woning gekocht in de Ardennen en ik zou daar graag mijn domicilie zetten . Maar zelfs moest die woning in bijvoorbeeld Frankrijk staan, of Spanje, zou ik daar dan mijn domcilie kunnen zetten , als het mijn enige woning is ( en zelfs als ik daar niet permanent verblijf

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2014 12:29

Waarom stel jij 2 x de vraag? De antwoorden zullen dezelfde zijn.

guzz
Topic Starter

#3 , 12 mar 2014 15:22

omdat dit hier specifiek over europees recht gaat, daarom
maar als dat jouw wereld in de war brengt, dan hoef je niet te antwoorden hoor :-)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mar 2014 16:46

Het feit dat het uw eigendom is wil nog niet zeggen dat het uw woning is waar uw feitelijke belangen zich bevinden, waar u het merendeel van de tijd eet slaapt waar u na uw werk naar toe gaat enz enz.
U kan maar één domicilie hebben en dat kan inderdaad in het buitenland zijn. Zo ken ik enkele personen die in NL wonen en toch hier bij de overheid werken.
Maar hun officieel adres is wel in NL. En zowel voor B als voor NL of SP of F of.... kan u maar één domicilie hebben.
Uw domicilie kan een gehuurd appartement of huis zijn en uw eigendom kan op zijn beurt evenzo verhuurd zijn. Maar dan kan het niet meer uw domicilie zijn, gezien u daar dan vermoedelijk niet zal kunnen ingeschreven worden.
Regelgeving is daarover duidelijk.

PS niets belet u zoals zovele gedurende een langere periode in vb een vakantiehuis/appartement te verblijven maar dan bent u daar niet gedomicilieerd.

guzz
Topic Starter

#5 , 12 mar 2014 19:37

Ok, bedankt voor de uitleg

Terug naar “Europees / Internationaal recht”