Vervolg op 'binnen zonder bellen'...Wat als?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Vervolg op 'binnen zonder bellen'...Wat als?

#16 , 17 mar 2014 15:56

In principe mag u niet zomaar huur achterhouden.
Hebt u hem daar eveneens aangetekend van in kennis gesteld?

Best nu naar vrederechter via een verzoekschrift
https://rapidshare.com/files/274432412/ ... Ger_W_.doc" onclick="window.open(this.href);return false;

Langs de andere kant ALS er geen huurcontract is en zeker als het niet geregistreerd is en geen plaatsbeschrijving kan u weg op eender welk moment
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Freda76
Topic Starter

#17 , 17 mar 2014 16:04

Ik weet dat ik daarmee ook niet recht in mijn schoenen sta; anderzijds heb ik via alle mogelijke manieren getracht om te krijgen of te bekomen waar ik recht op heb. Ik weet het verder ook niet meer... De inhouding van een deeltje van de huur werd hem telefonisch medegedeeld alsook per AS. Zijn reactie aan de telefoon was heel lackoniek.
Meer dan waarschijnlijk komt hij niet eens opdagen als ik via de vrederechter ga.
Voor mijn part is het dan maar zonder huurcontract, ik zit echter wél verveeld met de huurwaarborg, de problemen met de elektriciteit en de ellende met vocht.

Freda76
Topic Starter

#18 , 17 mar 2014 16:18

Hahaha...nee nee. Niets van dat.
Hij is very much alive and kickin'

Reclame

sloeberken

#19 , 17 mar 2014 16:46

Enerzijds voorziet de rechtspraak dat wie zijn contractuele verplichtingen niet nakomt ook de andere partij zijn verplichting gedeeltelijk kan opschorten.
De exceptio non adimpleti contractus in de huurovereenkomst.
Eigennaardige verhuurder die denkt nog te leven in 1950.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 17 mar 2014 16:52

Voor die zaken kan u de milieudienst/dienst stedenbouw gemeente inschakelen die een controle van de woning komen doen of het ineens overlaten aan de Vlaamse controledienst.
Maar bij GEEN contract kan u bij wijze van spreken dag op dag opzeggen en het afstappen

Freda76
Topic Starter

#21 , 18 mar 2014 11:10

Mijn mensenkennis heeft mij fameus in de steek gelaten...:D zoveel is zeker.
Een bemoeizuchtige huisbaas is niet min, eentje die overal zijn voeten aan veegt is minstens even erg ...

Terug naar “Huren”