Even een schets van de situatie (ongeval) Mijn man reed op een zondagochtend naar zijn werk. Slaat linksaf (door groen) en gaat verder over middenberm (tramsporen) om daar ook verder door de groene lichten te rijden (hij is zeker dat het groen was) Op dat moment is er een wagen van rechts op hem ingereden. Dit ongeval is al meer dan een jaar geleden. Onlangs heeft justitie (ongeval met gewonden) de pv's en dergelijke vrij gegeven met daarin ook verklaringen van getuigen. De andere partij reed te snel, had gedronken en weigerde ademtest (gedwongen bloed moeten afstaan) De tegenpartij verklaarde dat het voor hem groen was. Een getuige die op dezelfde weg reed als de tegenpartij verklaarde dat deze veel te snel reed en dat hun verkeerslicht defect was (zelfs geen oranje knipperlicht) Hij heeft wel in zijn verklaring gezegd dat hij kon zien dat het voor mijn man groen was.
Voor ons was dat een hele opluchting. Toch blijkt de verzekering van de tegenpartij met deze gegevens niet zomaar te willen betalen. De zaak gaat dus voor de rechtbank komen. Volgens onze verzekering hoeven we zeker niet aanwezig te zijn en zou dit van weinig nut betekenen. Er moet nog een raadsheer aangesproken worden en daar zullen we deze vraag natuurlijk ook nog stellen (als we deze nog te spreken krijgen)
Maar wat is jullie mening ? Heeft het nut om op zo'n zitting aanwezig te zijn of gaan we er alleen dingen horen waar we frustratie van krijgen of niets van verstaan ? Ook enig idee welke richting de verzekering van de tegenpartij gaat uitgaan ?
Wij zijn allemaal niet zo mee in die dingen ... Mijn man heeft zelfs nog nooit een parkeerboete gehad. Dus gewoon enkele meningen en inzichten zijn altijd welkom