contract opzeggen?

PASCAL.032
Topic Starter

contract opzeggen?

#1 , 20 mar 2014 11:16

Ik heb een Huurder met 1 jaar huur contract vanaf op 10/01/2007

Waaner Kan ik Het contract opzeggen?

Met welke voorwaarden?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 20 mar 2014 11:46

Dat huurcontract is inmidderls een van 369. Je kan enkel opzeggen voor eigen bewoning of grote werken met voorwaarden. Het huurcontract loop tot 31/12/2016.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

lucas123

#3 , 20 mar 2014 17:38

Volgens mij kan je het wel vervroegd opzeggen (om de 3 jaar), zonder reden, maar dan wel met betaling van een schadevergoeding.
Ik heb het volgende ergens in een contract gelezen:
Uit "Bijlage bij het koninklijk besluit genomen in uitvoering van artikel 11 bis, van boek III, titel VIII, hoofdstuk II, afdeling 2, van het burgerlijk wetboek – huurovereenkomsten voor woningen gelegen in het Vlaams Gewest."....
"3) Op het einde van de eerste of de tweede driejarige periode mag de verhuurder de overeenkomst zonder motief beëindigen op voorwaarde een opzegging van 6 maand te betekenen aan de huurder en een vergoeding van 9 of 6 maand huur (naargelang de opzegging werd betekend op het einde van de eerste of van de tweede driejarige periode) te betalen aan de huurder."
...

Reclame

sloeberken

#4 , 20 mar 2014 18:53

"3) Op het einde van de eerste of de tweede driejarige periode mag de verhuurder de overeenkomst zonder motief beëindigen op voorwaarde een opzegging van 6 maand te betekenen aan de huurder en een vergoeding van 9 of 6 maand huur (naargelang de opzegging werd betekend op het einde van de eerste of van de tweede driejarige periode) te betalen aan de huurder."
...
Volledig mee eens maar met een schadevergoeding van 6 maand huur en dat is toch heel veel geld.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Turaki

#5 , 20 mar 2014 20:50

Volledig mee eens maar met een schadevergoeding van 6 maand huur en dat is toch heel veel geld.
Aangezien de 2e 3-jarige periode ondertussen voorbij is, kan verhuurder vanaf nu tegen het einde van elke 3-jarige periode opzeggen zonder kosten.

Aangezien het huurcontract startdatum 10/1/07 heeft, eindigt een 3-jarige periode dan niet 9/1/XX? Het gaat technisch gezien toch niet om een opzeg (die eindigt op de laatste dag van de maand), maar om een niet-verlenging?

Vandebos

#6 , 22 mar 2014 12:38

Klopt. Het is een niet verlenging van een contract.

Terug naar “Huren”