advocaat bewindvoerder

natje123
Topic Starter

advocaat bewindvoerder

#1 , 15 feb 2008 17:21

Kan er mij iemand meer informatie geven over bewindvoerder?

De vrederechter heeft beslist dat er een advocaat voorlopig is aangesteld voor bewindvoering van mijn oma.
mijn vraag is eigelijk of de advocaat dan iets kan aanrekenen voor haar aanstelling als bewindvoerder. zijn er kosten die ze gaat aanrekenen of kan ze dit niet.
hopelijk kan iemand mij helpen.
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 15 feb 2008 20:46

Dag Natje 123

In onderstaande link vind je waarschijnlijk voldoende informatie i.v.m. de (advocaat)-bewindvoerder, aangesteld door de vrederechter.

http://www.vredegerechtzomergem.be/voor ... EDERECHTER___

De advocaat rekent 3 % vergoeding aan op van het inkomen van je oma. Kosten, zoals postzegels voor briefwisseling, ... komen als extra kosten erbij.

Van september 2007 tot eind januari 2008 had ons mama ook een advocaat-bewindvoerder. Ze is nu overleden. De bewindvoering stopt op de dag dat de beschermde persoon komt te overlijden.

We waren erg tevreden dat er een extern advocaat-bewindvoerder werd aangesteld voor mama.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”