eruit

aicha
Topic Starter

eruit

#1 , 24 mar 2014 16:33

er was een periode dat mijn man en ik problemen hadden waardoor ik besloot om uit elkaar te gaan,
wat ik ook deed, op dat moment huurden we al bijde een sociale woning, ( dus beide geregistreerd ) op die woning ,
maar omdat ik met een achterstal zat en niet verscheen in de rechtzaak dreeg ik er uit gezet te worden , maar ik kreeg hulp van de plaatselijke ocmw ze hadden er voor gezorgd dat ik een anders woning kreeg, via de sociale bouwmaatschappij maar via het ocmw.
het werd een tijdelijk dringende oplossing genoemd , dus kreeg ik een contract van minimum 6 maanden
en er werd mij verteld dat na die 6 maanden de bouwmaatschappij me een nadere permanente woning moest voorzien , maar wel op basis van mijn situatie op dat moment , dus alleenstaand met 3 kinderen,
maar sinds kort is mijn man terug bij mij , en is hij in dit woning ingeschreven dus de woning war ik 6 maanden in kan verblijven .
de 6 maanden verlopen op 1.6.2014

en nu zeg men dus dat omdat mijn man terug staat ingeschreven bij mij dat alles verandert en dat ik van 0 moet beginne , dus we moeten ons weer officieel inschrijven bij de bouwmaatschappij ,

maar ze zeggen ook dat het mogelijk is dat ze ams de contract via het ocmw verloopt dat ik er uit moet en moet afwachten op een ander woning dus terug op het lijst , en dit allemaal omdat mijn situatie verandert is .

ik begrijp het niet ....

ik dacht dat als het contract verlopen was dat ze me in een andere huis gingen zetten maar dat ik wel in een huis zit ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
aicha
Topic Starter

#2 , 24 mar 2014 22:11

iemand tips??

sloeberken

#3 , 24 mar 2014 23:09

Is heel moeilijk hier iets zinnigs op te zeggen daar enkel de grondwet zegt dat iedere Belg het recht heeft op een goede huisvesting.
U volledig op straat zetten zal zeker niet gebeuren, maar er word ook van jullie zelf wat inspanningen gevraagd. Een dak boven u hoofd moet op de eerste plaats staan, ook in jullie levens filosofie.
Lees dat u man terug in gezin is, heeft hij geen werk of inkomen, want steeds maar denken dat andere jullie probleem moeten oplossen is ook niet jiust.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mar 2014 23:41

U houdt zich niet aan de voorwaarden maar spreekt wel van moeten.
Hebt u werk?
Heeft uw echtgenoot werk?

Vraag eens na wat men via http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false; kan doen.
Er zijn regels bij de sociale woninghuur en als u zich daar niet aan houdt......

aicha
Topic Starter

#5 , 25 mar 2014 07:15

Is heel moeilijk hier iets zinnigs op te zeggen daar enkel de grondwet zegt dat iedere Belg het recht heeft op een goede huisvesting.
U volledig op straat zetten zal zeker niet gebeuren, maar er word ook van jullie zelf wat inspanningen gevraagd. Een dak boven u hoofd moet op de eerste plaats staan, ook in jullie levens filosofie.
Lees dat u man terug in gezin is, heeft hij geen werk of inkomen, want steeds maar denken dat andere jullie probleem moeten oplossen is ook niet jiust.

hoe bedoelt u dat andee onze problemen oplossen, en ja hij heeft werk, ik niet .

waar ik gewoon bangvoor ben is dat ik als deze contract afgelopen is dat ik moet vertrekken omdat gewoonweg de contract verlopen is
en dat ik geen andere woning krijg zoals ze eerder zeiden tegen me en dit allemaal omdat mijn man terug staat ingeschreven ,

mocht hij niet terug zijn ingeschreven was er geen probleem want dan was er geen contract die verloopt

aicha
Topic Starter

#6 , 25 mar 2014 07:17

U houdt zich niet aan de voorwaarden maar spreekt wel van moeten.
Hebt u werk?
Heeft uw echtgenoot werk?

Vraag eens na wat men via http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false; kan doen.
Er zijn regels bij de sociale woninghuur en als u zich daar niet aan houdt......

hoe bedoelt u ik hou me niet aan de voorwaarden ik wist niet dat een van de voorwaarden kon zijn at ik het niet kan bij leggen met de vader van mijn kinderen dat wist ik niet

en qua regels voor zover ik het weet heb ik geen regels overtreden

of ben ik lk mis

bambipower

#7 , 25 mar 2014 07:39

maar omdat ik met een achterstal zat en niet verscheen in de rechtzaak
U kan zich wel voorstellen, dat ook zij niet staan te springen om u te huisvesten. Ook bij hun groeit het geld niet op hun rug

aicha
Topic Starter

#8 , 25 mar 2014 08:11

maar omdat ik met een achterstal zat en niet verscheen in de rechtzaak
U kan zich wel voorstellen, dat ook zij niet staan te springen om u te huisvesten. Ook bij hun groeit het geld niet op hun rug
dat begrijp ik volkomen maar dat is al 1 jaar geleden ze krijgen nu al 1 jaar netjes hun geld op tijd .
en zijn geen redenen om me eruit te zetten zogezegd , ik betaal ruim op tijd het enige dat er nu verandert is dat mijn man terug ij mij is meer niet
maar ik weet niet inhoeverre ze kunnen zeggen dat ik van 0 af aan moet beginnen en dat ik eruit moet dus het contract niet verleng word zoals beloofd.

fieke0509

#9 , 25 mar 2014 08:27

Ik denk dat het voor een sociale huisvestingsmaatschappij gewoon niet de bedoeling is een woning te betrekken indien je zelf voor je inkomen zorgt, zoals in dit geval je man doet. Dan is het toch meer de bedoeling dat je zelf op de reguliere markt op zoek gaat naar een geschikt onderkomen.

sloeberken

#10 , 25 mar 2014 08:29

U zegt het zelf, U zat met een achterstand, U verscheen niet in de rechtzaak. Dat zijn ook allemaal geen goede punten in u voordeel. Beetje meer goedwil van jullie kant en dan zal alles wel goedkomen. Goed meewerken met de mensen die u willen helpen zoals het ocmw, zal de enige oplossing zijn.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

aicha
Topic Starter

#11 , 25 mar 2014 08:34

datklopt daarom ben ik vrijwillig naar de ocmw gegaan om er zo voor te zorgen dat de huur op tijd betaald is , ik werk met ze mee . maar wat zou ik kunnen verwachten ik bedoel kan men me er tgooien ookal wordt de huur betaald via het ocmw ,

bambipower

#12 , 25 mar 2014 08:53

wsl hebt u het al verkorven, door niet op de rechtbank te verschijnen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#13 , 25 mar 2014 23:58

OCMW zorgt na uitzetting voor een andere woning voor u en de kinderen.... die overeenkomst geldt alleen voor U en de kinderen en vermoedelijk hebt u iets moeten tekenen.
Plots blijkt ook uw echtgenoot terug bij u te wonen ( vermoedelijk ook terug ingeschreven) met als gevolg dat u contractbreuk pleegt.
U wil nu terug een andere woning voor twee volwassenen en kinderen maar voor de woning waarvoor het OCMW heeft gezorgd en voor de periode voorbij is worden ze terug geconfronteerd dat u uw echtgenoot terug bij u laat inwonen.
Nu als dat kan en hij werkt waarom moet het OCMW dan nog voorrang geven aan uw vragen.
U hebt rechten maar ook plichten.
Een ervan is de verhuurmaatschappij en het OCMW steeds OP VOORHAND betrekken bij een wijziging en hun beslissing afwachten.

U hebt nog steeds een vonnis van tegen u inzake de uitzetting.

Tracht met OCMW en met het CAW http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false; tot een afspraak te komen.
In nogal wat gevallen ( dossiers die bij mij kwamen) bleek het dikwijls over het niet begrijpen van regels te gaan.

Terug naar “Huren”