aandeelhouders bvba

jozefa
Topic Starter

aandeelhouders bvba

#1 , 23 mar 2014 14:23

waar kan ik de namen van aandeelhouders van bvba waar ik aan verhuur vinden?ik heb enkel naam zaakvoerder en vrees dat er problemen komen in de toekomst

dank voor antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mar 2014 17:01

Zaakvoerder vertegenwoordigd de bvba.

Mogelijk de stichtende leden in het staatsblad.

Opzoeken via de kruispuntbank...
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... nform.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onderaan ziet u dat u oa kan doorklikken naar staatsblad.
en daar kan u dan de nodige info vinden.

Als het niet gaat stuur me een pb met de gegevens van de bvba ( maan adres ondernemingsnummer) dan zoek ik wel eventjes.

jozefa
Topic Starter

#3 , 23 mar 2014 18:14

hartelijk dank ik heb de gegevens gevonden

Reclame

jozefa
Topic Starter

#4 , 27 mar 2014 21:41

Aandelen zijn in het bezit van andere personen dan personen die in staatsblad staan hoe kan ik weten wie zij zijn?
Uiteindelijk zijn het deze nieuwe aandeelhouders die mijn handelspand huren en ik weet niet wie ze zijn

jozefa
Topic Starter

#5 , 27 mar 2014 21:42

Aandelen zijn in het bezit van andere personen dan personen die in staatsblad staan hoe kan ik weten wie zij zijn?
Uiteindelijk zijn het deze nieuwe aandeelhouders die mijn handelspand huren en ik weet niet wie ze zijn

Franciscus

#6 , 27 mar 2014 21:51

Dat kan inderdaad .... maar wat wel in staatsblad moet staan is wie de ZAAKVOERDER(S) zijn.
Het is de zaakvoerder die de verantwoordelijkheid heeft.
De aandeelhouders dienen wel in het aandelenboek te staan met hun aantal aandelen en bedrag.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8443,d.ZG4" onclick="window.open(this.href);return false;

denlowie

#7 , 28 mar 2014 07:13

Bij een BVBA is het best mogelijk dat de stichtende aandeelhouders geen aandelen meer hebben en ze overgedragen zijn aan andere !

Je kan dit normaal niet weten wij ze zijn, ten andere je kan die aandeelhouders niks doen, het is zoals Franciscus al schreef is het de zaakvoerder die de BVBA leid.

Ik ga je een voorbeeld geven, als jij nu aandelen koopt van een firma of van een bank dan weet je buur toch ook niet dat je die aandelen heeft, en de schuld eisers van die firma of bank moeten toch ook niet bij u zijn als aandeelhouder !!!

En een aandeel houder mag 100% anoniem zijn, en kan ook vennootschappen zijn die aandeelhouder zijn !

Bij een BVBA kan een aandeelhouder nooit ter verantwoording geroepen worden voor schulden van de BVBA

Voor problemen is er maar één adres de zaakvoerder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jozefa
Topic Starter

#8 , 29 mar 2014 19:50

hartelijk dank voor jullie antwoorden !!!!

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”