huurwaarborg

gorens
Topic Starter

huurwaarborg

#1 , 30 mar 2014 09:06

Beste ,

Ik kom om u vragen om advies inzake de huurwaarborg.
ik en mijn moeder wonen 1 jaar in een appartement waarvan de huiseigenaar is overleden.
het is een villa beschreven als een appartement waar onder ons ook huurders wonen.
de eigenares is er nog steeds. de kinderen van de huisbaas zijn erfgename.

toen mijn moeder en ik het appartement wilde huren hadden wij eerst zoals voorzien onze waarborg betaald ,
de huurdocumenten alles is 100 % in orde. behalve de huurwaarborg.

de huurwaarborg sta op een aparte rekening maar de huisbazin heeft die huurwaarborg nooit ondertekend bij de bank.
de bank heeft de erfgename en huisbazin meermaals opgeroepen om de huurwaarborg mee te ondertekenen maar dat interesseerd hun de huisbazin gewoon niet.
er is een contract opgemaakt van het appartement maar geen beschrijving ,
wij zullen het appartement verlaten zoals beschreven in het contract met 3 maanden opzeg.

nu is mijn vraag wat er gebeurd als wij in de toekomst willen verhuizen ?
krijgen wij onze huurwaarborg terug die door de huisbaas niet is ondertekend ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mar 2014 12:07

Heb jij enig bewijs dat die waarborg werd betaald aan de verhuurder?

chantika

#3 , 30 mar 2014 12:39

Beste ,

de huurwaarborg sta op een aparte rekening maar de huisbazin heeft die huurwaarborg nooit ondertekend bij de bank.
de bank heeft de erfgename en huisbazin meermaals opgeroepen om de huurwaarborg mee te ondertekenen maar dat interesseerd hun de huisbazin gewoon niet.

Best eens aan de bank vragen wat ze nodig hebben om de waarborg terug te geven.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 mar 2014 13:02

Ik heb als verhuurder nog nooit een waarborg gesteld door mijn huurders mee moeten ondertekenen.
Huurder doet met vertoon van het huurcontract een storting bij zijn bank (of bij Korfina) op een geblokkeerde rekening en geeft me daarvan het bewijs.
Verder niets.

Het is enkel op het einde van de verhuur dat ik moet meetekenen om de waarborg vrij te geven, nooit bij het stellen van de waarborg.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huren”