Weggetakeld in Antwerpen owv tijdelijke parkeerverbodsborden

lohabra

Re: Weggetakeld in Antwerpen owv tijdelijke parkeerverbodsbo

#16 , 30 mar 2014 16:36

Daar staat nergens bij, dat zulks uitsluitend zou gelden voor een kruispunt aan de zijde waar de desbetreffende borden staan.
Ik wil u deze bewering aan de rechter in kwestie horen uitleggen :)
Ik vroeg je niet om een biervilt-betoog te houden, maar om een relevante wettekst om je bewering te staven :
Kan je die bewering ook staven met een regel uit de wegcode ?
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wuyts1991

#17 , 30 mar 2014 21:15

Ik vroeg je niet om een biervilt-betoog te houden, maar om een relevante wettekst om je bewering te staven :
Oke, laten we jouw redenering volgen.

- Het begin bord geldt tot aan het kruispunt.
- Betrokkene parkeert na het kruispunt dus we beschouwen het eerste bord als nietig.

- Betrokkene rijdt de Keizerstraat in en parkeert zijn wagen VOOR het bord dat het einde van het parkeerverbod aanduid.
- Wanneer ik voor zo'n eindbord parkeer, weet ik alsnog dat hier een parkeerverbod geldt.

Betrokkene zegt:
Vanuit deze straat zag ik de 2 borden dan ook niet staan
Hij zag het eindbord dus ook niet staan, het excuus dat dit bord herhaalt moet worden had blijkbaar hier dan niets opgeleverd.
Ik kwam uit de Koningsstraat gereden en vlak over de straat was een parkeerplek vrij.
Mijn inziens kan je op de foto's duidelijk zien dat wanneer je recht over de Koningsstraat parkeert, je dan voor een garagepoort staat.

Lohabra, jij stelt de niet onderbroken zijde van de T-splitsing gelijk aan een 4 punten kruispunt.
In dat geval mag betrokkene hier zeker niet staan, aangezien hij dan geparkeerd staat op het kruispunt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 30 mar 2014 22:31

Dit eens lezen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 35&t=53942" onclick="window.open(this.href);return false;
Vooral verklaring Inazuma.
Eens met verkeersdienst Antwerpen bellen dan zal u het antwoord ook krijgen.

Reclame

Turaki

#19 , 30 mar 2014 22:52

- Wanneer ik voor zo'n eindbord parkeer, weet ik alsnog dat hier een parkeerverbod geldt.
Neen, want zo'n eindbord heeft geen enkele betekenis zonder beginbord. En aangezien er sinds het laatste kruispunt geen parkeerverbod start, kan deze ook niet eindigen.
Hij zag het eindbord dus ook niet staan, het excuus dat dit bord herhaalt moet worden had blijkbaar hier dan niets opgeleverd.
Dat argument van TS is ook niet geldig. Maar 1 fout argument maakt niet alle argumenten fout.

Wuyts1991

#20 , 31 mar 2014 06:23

Neen, want zo'n eindbord heeft geen enkele betekenis zonder beginbord. En aangezien er sinds het laatste kruispunt geen parkeerverbod start, kan deze ook niet eindigen.
Klopt ook wel.

Turaki

#21 , 01 apr 2014 15:55

- staanders zijn niet oranje, en de achterkant al evenmin vermoed ik, waardoor ze uiteraard ook minder opvallen :
Als je goed kijkt op foto 8, zie je dat de achterkant van de borden oranje is.
Merk bovendien op dat nog de bestelwagen, noch de vrachtwagen er mogen stilstaan of parkeren.
De wegcode voorziet geen papieren "toelatingen" om er toch te staan in afwijking van het verbod, al worden die vaak uitgedeeld door de wegbeheerder / stad.

Argumenten als zou de wegcode plaatselijk opgeschort zijn bij inname openbare weg / omdat dit deel hierdoor onttrokken zou zijn aan de openbare weg, zijn ook fantastisch : als men die argumentatie volgt, gelden de parkeerborden er per definitie niet eens ... :twisted:
Iets dat me ook opgevallen was. Een vorm van werfsignalisatie zou een betere oplossing zijn in dergelijke situaties.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”